Avatar billede thedeathart Nybegynder
21. juni 2004 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gå uden om Firewall, for at connecte til por t110

Hej..

Kan man gå uden om en firewall for at sende email igennem port 110 ? Og sidder indenfor firewallen.
Problemet er at min fars firma ikke vil åbne for porten, men jeg kan ikke læse email uden at den er åben.

Jeg har forbindelse til internettet gennem en symetrisk NAT uden UPnP (hvad betyder det ?)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
21. juni 2004 - 18:31 #1
Der er ingen måde at omgå en firewall på - på den måde.

Du kan ikke hente mail fra en pop3 server hvis port 110 ikke er åbnet. Men hvordan sender du mail? Via firmaets mailserver?

Har du webmail adgang til din mailbox kan du bruge den.
Den vil typisk køre på port 80
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juni 2004 - 18:40 #2
Hvis vi skal være helt korrekte, så er det selvfølgelig muligt. Du installere et modem på din fars firmacomputer. den ringse så på til internettet og vupti du er nu uden om internettet. Du kan gøre det samme med et trådløst netkort i en af firmaets maskiner.

Det er selvfølgelig ikke muligt uden at gøre noget utroligt dumt eller ulovligt. hvis man bare sådan kunne gå uden om firewallen, så var den jo ikke noget værd. Lidt lige som en tyverialarm, tyven selv konne slå fra.
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. juni 2004 - 18:54 #3
Måden hvorpå man plejer at omgå sådanne firewalls er, at man sætter en proxy (måske en simpel port redirector) op ude foran firewallen (din hjemmepc?). Så forbinder du ud gennem en port som er åben i firewallen til din proxy, som igen forbinder videre til pop3 serveren..
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. juni 2004 - 00:13 #4
hamderpolle gider du uddybe lidt hvordan man gør det ?

Bufferzone: en firewall er vel for at beskytte sig udefra, ikke for at blokke for sig selv.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
23. juni 2004 - 07:58 #5
Hvis omtalte firma har en sikkerhedspolitik der gør at de porte ikke er åbne er det for at beskytte sig mod email bårne vira. Omtalte firma har givetvis en mailgateway/mailserver fx. MS X hvor firmaets mail trafik går igennem og bliver scannet for virus og spam. Alle brugere har så en exchange konto som de kobler op til via netværket. Formodentlig er det en vpn forbindelse og firewall ligger så hos firmaet.

Hvis du begynder at lave port redirect kompromitterer du i virkeligheden dette firmas netværk og kommer der så virus ind på din fars computer og de finder ud af at der er fiflet med sikkerhedsforanstaltningerne enten med eller uden din fars vidende så risikerer du at få din far fyret.

Så lad være med at begynde at rode med det - du får bare firmaets sysadmin på nakken.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. juni 2004 - 12:01 #6
vbcoder okay, problemet er at vi ikke kan få vpn når vi kun har ISDN (skide TDC gider ikke lægge nye kabler).

Spørgsmålet er hermed lukket, og vbcoder får points.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juni 2004 - 12:34 #7
thedeathart>en firewall er bestemt også til for at beskytte brugerne mod sig selv. 80% af alle sikkerhedsbrud kommer indefra, så ved at begrændse brugernes muligheder fjerner du den største kilde til sikkerhedsbrud.

Lige netop dette er grunden til at XP's firewall ikke dur, den håndtere kun indgående og ikke udgående