Avatar billede dextor Nybegynder
18. juni 2004 - 23:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Send/modtag filer via ICQ!

Hej eksperter, jeg har et lille problem...

Jeg har kørt med MSN Messenger i lang tid, indtil jeg her for nylig skiftede til ICQ. I Messenger kunne jeg godt sende/modtage filer uden at ændre nogle indstillinger, men jeg har en ven på ICQ som er bag router, og derfor næsten ikke kan noget (føre stemmesamtaler osv.) men han kan SAGTENS sende filer til mig, men jeg kan ikke modtage fra ham.

Jeg har ikke router (men det har han som sagt, og ejet af TDC så han må ikke pille ved den), vi bruger begge to Sygate Personal Firewall + den firewall der er indbygget i Windows (som ICQ kunne sætte op automatisk), og ingen af os bruger proxyserver.
Hvad er der galt?!?

Vi har begge to sat "Using firewall" og "Not using proxy" på i ICQ's connection settings selv om den altid går tilbage til "Not using firewall" hos os begge, men det virker stadig fint for mig at modtage filer fra ham (men som sagt ikke omvendt..!).
Vil gerne give flere points hvis det er det...

På forhånd tak!
Avatar billede dextor Nybegynder
18. juni 2004 - 23:22 #1
Det skal lige siges at vi bruger ICQ Lite 4.1 with Xtraz (den nyeste) og vi har begge WinXP Pro og næsten de samme programmer da det er mig der har sat hans computer op.
Avatar billede edron Nybegynder
19. juni 2004 - 00:06 #2
Prøv med den store 'ICQ pakke'. Ellers kan jeg varmt anbefale Yahoo Messenger, den kan også sende filer, og den er meget enkelere at bruge istedet for ICQ, hvor der er en masse fancy ting som jeg f.eks. aldrig har haft noget at bruge til.
Avatar billede dextor Nybegynder
19. juni 2004 - 11:06 #3
Jeg ved det, men problemet med den store ICQ Pro er, at der ikke er display billeder og den slags som jo er det fede ved det =)

Vi har også brugt Yahoo! Messenger før, men syntes at der manglede alt det gejl som der er i MSN Messenger, men nu er der jo kommet en Y!M 6.0...