Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 22:55 Der er 8 kommentarer

lyden hakker

Når jeg hører musik "hakker" det ligesom indimellem... og det er forskellige steder det hakker hver gang så det er ikke selve musikstykket der er noget galt med... jeg bruger WMP 9 eller Creative MediaSource til at afspille musikken og MediaSource til at rippe cd'er med. Når jeg ripper cd'er ripper jeg dem som mp3'ere. Mit lydkort er på mit motherboard, et gigabyte ga-8iexp, og jeg har downloadet den seneste driver fra deres hjemmeside. Jeg havde ikke nogen problemer før jeg formatterede min computer for et par uger siden, og jeg kører xp pro. Jeg har prøvet at lukke min firewall ned men det hjælper ikke noget  :( Så tror jeg vidst at jeg fik det hele med :) Håber der er nogen der ka hjælpe mig for det er p*sse irriterende.
Avatar billede krogsager Nybegynder
18. juni 2004 - 00:14 #1
Har oplevet det samme, hvis PC'en laver andet, dvs. at jeg arbejder i andre programmer samtidig med "ripningen". Så jeg formoder at mit er relateret til et "overanstrengt system".
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2004 - 15:36 #2
Det problem, du har, kan skyldes mange ting. Som regel er det, (som krogsager skriver), en anden proces, som vil ind og overtage computeren. Det kan være dit mailprogram, som vil søge efter ny post, eller antivirus, Windows Update, eller et hvilket som helst andet program, som vil opdatere sig selv. Der er mange andre ting, som kan forstyrre lyden, såsom pauseskærm, Messenger og strømstyring. Generelt kan man sige, at hvis man vil bruge sin PC til lyd, skal den være så "ren" som muligt, dvs. med så få programmer og kørende processer som muligt. Kig evt. på linket nedenunder. Selv om det nok er til lidt mere professionel brug, er der mange nyttige tips.

http://www.tweakheadz.com/troubleshooting_audio_cards.htm
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2004 - 19:21 #3
ja men det undrer mig bare at jeg har problemer med det nu når jeg ikke havde nogen problemer med det før jeg formatere... min pc er 2.53 GHz og med 1024 MB ram... så mener egentlig at den godt burde kunne ta lidt multitasking...
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2004 - 21:38 #4
Dit bundkort kan fås i to versioner, 1.2 og 2.0. Du er ikke ved en fejltagelse kommet til at bruge den forkerte driver? Det burde ikke kunne lade sig gøre, men - .
Har du prøvet at rippe efter formateringen, og hvis du har, virkede det så, som det skulle.
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2004 - 22:30 #5
Lidt mere for at indsnævre fejlmulighederne. Gå ind i :"Denne computer > Vis systemoplysninger > Hardware > Enhedshåndtering". Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil", og se om der er nogle gule spørgsmålstegn. Hvis der er, er der et problem med den enhed.
Avatar billede hapsdude Nybegynder
29. juni 2004 - 21:44 #6
Jeg har ikke nogen udråbstegn... og er ret sikker på at jeg bruger den rigtige driver... ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2004 - 18:02 #7
Prøv med "Kontrolpanel > Lyde og Lydenheder > Lyde > Lydtemaer > Ingen Lyde".
Avatar billede hapsdude Nybegynder
04. juli 2004 - 18:51 #8
nej, den hakker stadig :(

Noget der er lidt underligt er også at når jeg lægger numre over på min mp3-afspiller så er der ikke nogen problemer...  :?