Avatar billede jerrydidde Nybegynder
13. juni 2004 - 17:49 Der er 6 kommentarer

Lyd på PC i forbindelse med TV tuner kort

Jeg har købt og installeret et TV.AV Capture card i min computer så jeg kan se TV.Der følgende in og outputstik på kortet:
TV input(antenne) S-VHS (Mini-Din 4 pins), AV terminal(RCA socket) og sound input og output. Jeg har også et lydkort i min computer. Kortet vikrer så jeg kan se alle tilgængelige TV kanaler med lyd. Jeg bruger Output fra TV kortet.
Det medfølgende software giver mulighed for at optage TV udsendelserne. Mit problem nu er, måske ganske simpelt, men jeg kan ikke finde ud af det.....når jeg optager og afspiller optagelsen så mangler lyden. Hvad gør jeg forkert...og hvad i givet fald skal tilsluttes hvor og hvorledes?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 17:54 #1
Output fra TV-kortet forbindes til LineIn ved dit "normale" lydkort. Sådan gøres ved de Hauppauge TV-kort som jeg har haft i fingrene....
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
13. juni 2004 - 18:03 #2
Det har jeg prøvet og sådan står det i øjeblikket, men umiddelbart virker det ikke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 19:00 #3
Fortæl hvilket medfølgende SW du hentyder til. Det kunne være at der et et eller andet fluepin et sted som skal stå anderledes mht lyden ?

Evt. smut til leverandørens hjemmeside og check for FAQ's og/eller opdateret program/driver ?
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
13. juni 2004 - 19:17 #4
Jeg fandt det, tak for din påmindelse om fluepin...det er faktisk flovt..men line in var ikke pinnet :-)
tak
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 19:23 #5
Du 'skylder' mig en bajer i denne sommervarme:
http://www.medietimen.dk/images/faxe_daaseoel.jpg
Avatar billede jerrydidde Nybegynder
13. juni 2004 - 19:27 #6
Skål og tak for hjælpen
Du kan selv knappe op.....
:-)