Avatar billede m0204 Nybegynder
23. maj 2004 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Er den varm eller hva?

Hejsa.

Jeg går og tænker på at købe en bærbar med xp original. Ved bare ikke helt hvilken endnu. Regner med at købe den på www.dba.dk

Men hvad kan man gøre for at teste om den er varm eller ej? Hvis man har serienummeret og serienummeret på xp, kan man så ringe ind og få det testet? Jeg vil meget gerne være på den sikre side nemlig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2004 - 13:02 #1
Du gör bare det at du henter comp'en hos sälger og får en kvittering. På den måde kan du ikke blive retsforfölgt mm du köber comp'en for en slik (unaturlig lav pris).
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 13:03 #2
Hmm... du kunne måske ringe til Microsoft Aktiverings linie (norge).. de ved i hvertfald hvem der har registreret XP'en første gang ! De spurgte i hvertfald tidligere, hvis man skulle have den aktiveret igen og den ikke ville via nettet, om navn og adresse ! De har ikke gjort det de sidste gange jeg har ringet, men er ret sikker på at de kan hjælpe.. hvis de gider :P

Du skal bare have license key !
Avatar billede stefan_v Nybegynder
25. maj 2004 - 15:35 #3
Kontakt politiet FØR du køber den!
Jeg er ret sikker på at selvom du har en kvittering er det stadig hælleri, idet det er DIN opgave at finde ud af om varen er ulovlig eller ej. Opgiv evt. reg.nr. fra PC'en til politiet. Mht. Windows XP skal du bare have det medfølgende autenticitets-bevis (i know - bad spelling) med. Så er der den vidst i vinkel.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. maj 2004 - 15:45 #4
Ikke hvis man har köbt den i god tro. Og henter man den på adressen, så ved man jo hvor tyven/häleren bor. Men som du siger stefan, så er det selvfölgelig en fordel hvis man kan kontrollere för man köber den.
Avatar billede m0204 Nybegynder
16. juni 2004 - 20:02 #5
Svaret er ikke helt 100 point værd, så jeg nupper selv 50 ;-)