Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:01 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

SP4 og IE 6.0

Jeg har fornylig opdateret 2 PC´er med SP4 og har begge gange oplevet at IE derefter konsekvent kommer frem med "Cannot find server", og "The page cannot be displayed", uanset hvilken hjemmeside jeg vælger. Når SP4 afinstalleres, virker IE igen. Jeg har søgt på nettet, og fundet flere henvisninger til dette problem, men ingen løsning. Min version af Win2k er en engelsk jan. 2001 version.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:09 #1
har du efterfølgende prøvet at installere IE igen ? ka hentes i fuld version her
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 12:18 #2
Efter opdatering af SP4, skal du både geninstallere IE 6.0 og IE SP 6.1, desværre. Men vi ved jo også allesammen godt, at MS ikke er de mest stabile... derfor geninstallationerne.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 12:23 #3
...men hvorfor prøver du ikke Browserne Opera og Mozilla? De er både MEGET hurtigere, utroligt stabile og kan begge to finjusteres til at gøre præcist det du ønsker. :-)
Sikkerheden er extremt meget større. Næsten aldrig opstår der sikkerhedshuller via disse browsere, men hos IE? Uha uha... tit og ofte!
De har også begge to popup-stoppere indbygget, som selv vd hvornår det er en reklame og hvornår det er en bevidst popup-side, som får lov til at komme op.  :-)
Og mange, mange andre ting... :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2004 - 12:28 #4
Hvilken version af Ie bruger du. Bruger selv Ie6.0 sp1 og havde ingen problemer. jvf. sdu.dk-link
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:44 #5
Hej Extend,

tak for de hurtige svar! Vil forsøge med SP4 endnu engang. Med hensyn til Opera og Mozilla
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:46 #6
må jeg sige at jeg har oplevet mange hjemmesider der ikke var optimerede til disse browsere, særligt Opera har jeg haft denne oplevelse med. Er dette blevet bedre (det er ca. 4 måneder siden jeg sidst har forsøgt...)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:49 #7
Opera kører perfekt på de fleste hjemmesider,bruger den som hoved browser ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:51 #8
versionen er 7.50 og mange nye ting er kommet til ;) http://www.opera.com/
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:54 #9
Tak for det! Vil prøve Opera igen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:04 #10
en cool ting er denne bla. http://firewalker.1go.dk/operarightclick.png
for du en 404 fejl når du klikker på linket så gå her først http://firewalker.1go.dk/ og kig på billedet derfra ;) og denne funktion http://www.eksperten.dk/artikler/7
(bruger den en del på Eksperten ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:07 #11
og så ska du lige ha det link her http://nontroppo.org/wiki/Opera7 ;)
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:15 #12
Har nu installeret SP4 på pc´en og kan ikke få adgang til nettet, hverken med Windows update eller IE. Denne står som version 6.1. Outlook virker nu heller ikke!
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:19 #13
sikke någet skidt :/ kender en del der har problemer med sp4 og de er endt med at bruge sp3..ved godt det ikke er det optimale løsning :( ka heller ikke finde en løsning..
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:33 #14
Hmmm...Typisk for MS, at det ikke er til at finde et svar på deres egen hjemmeside...Hvor er det lige jeg kan finde SP3? Så vidt jeg kan se ligger der kun SP1 og diverse
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:34 #15
løse q updates...
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:37 #16
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:52 #17
Mange tak for det, og det virker med IE?
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:59 #18
hva mener du ? er det om SP3 virker med IE ? har lige installeret en maskine med SP3 og fuld IE opdatering og det virkede fint,men det er jo ikke sikkert det virker hos dig (hvis der er andet galt..)men det ka jo ikke skade at prøve for nu virker det jo ikke vel ?(ta backup af vigtige dataer,inden du prøver)
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:13 #19
Skulle nok have været lidt mere præcis i formuleringen. Ja, naturligvis: Om SP3 virker med IE. Det har jeg lige fundet ud af at det IKKE gør hos mig...Mærkeligt. Jeg bruger ligenu min gamle PC med SP4, og det fungerer uden problemer...
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:17 #20
sker det her osse hvis maskinen er nyinstalleret ?
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:25 #21
Maskinen er nyinstalleret, jeg er netop ved at opdatere Win2k til nyeste SP. det eneste der ligger på den er en Office2000, samt en AVG anti-virus system. Denner slået fra under opdateringen, men jeg har tidligere opdateret med denne slået til uden problemer.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:33 #22
hvis du:
1.installere systemet
2.installere SP
3.installere system relaterede ting (bundkort's drivere etc)
4.og det så stadig ikke virker,ved jeg ikke hvad jeg skal foreslå :/
5.det sq da lige være at tjekke alt hardware,evt pille alt unødvendigt af under installationen..
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:46 #23
Der er jo nok ikke så meget andet at gøre end at starte helt forfra...
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:48 #24
næe det har du ret i :/ winsucks...
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2004 - 16:44 #25
Kan du pinge ud på internettet nu?f.x. ping www.tv2.dk eller andet
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
18. maj 2004 - 17:54 #26
Ping kører uden problemer. Jeg har installeret Opera 7.50, man kan nu ikke få kontakt til nettet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 18:01 #27
hvad siger din ipconfig ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2004 - 18:03 #28
kan du lave en ipconfig /renew? (dyn. ip)
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:21 #29
ipconfig og renew kører uden problemer.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 12:27 #30
Jeg kender kun nogle få patches som kan reparere services til tcp protokollen.
http://cexx.org/lspfix.htm hent/installer lspfix og winsock repair util fra samme side.
Ellers er en repair et godt alternativ til geninstallation.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:30 #31
hvis du kigger i din taskmanager hvilke prosesser køre så,någet unormalt ? evt någet der bruger mange resourser , tjek osse lige system info...
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:33 #32
Jeg forsøger med de util du har angivet, og vender tilbage når resultat foreligger, Med "repair" mener du så det util der findes på Win2k cd´en?
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 12:44 #33
Jeg mener en repair fra cdrom. http://www.dannyboyd.frac.dk -windows repair
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 13:04 #34
Ok, vender tilbage når jeg har kørt repair, ssamt de 2 util
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:47 #35
Har nu kørt en repair fra cdrom, samt en geninstallation fra cdrom - Begge med samme resultat: Ingen forbindelse til nettet, når SP4 er installeret, uden fungerer alt fint. Har kontrolleret min Task manager, og der er ingen processer der optager anormalt meget processortid, gennemsnitlig mellem 3 og 8% total.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 14:54 #36
så må du vel nøjes med sp3?
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:37 #37
Har forsøgt med SP3, giver samme resultat. Kan der være nogen problemer i forhold til Firewall (Zonealarm) eller Anti-Virus System (AVG) i forbindelse med installation (begge er slået til ved download)?
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:44 #38
jeps,ingen virus programmer slået til hvis du opdatere fra winupdate...
jeg slår osse altid min firewall fra..
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:49 #39
har selvfølgelig lukket for dcom inden ;)
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:56 #40
Hvor er det nu lige jeg gør det?
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 16:04 #41
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
19. maj 2004 - 16:11 #42
ok, mange tak for linket, jeg gør forsøget, og vender tilbage med resultatet, håber at det virker!
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 10:46 #43
Har fosøgt at frakoble DCOM via DCOMbob, men denne forudsætter SP2 eller senere, og DCOM kan derfor ikke frakobles med dette programmel. Alle SP´er giver i øvrigt samme resultat: Ingen internetadgang. Overvejer at krybbe til korset, og installere XP, men det bliver det jo nok ikke bedre af...
Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2004 - 11:37 #44
Nej der må være problemer med din opkobling til internettet. Hvad bruger du af modem og netkort/usb? check drivere
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 12:52 #45
Begge PC´er kører via en 4-Ports D-Link 604 Ethernet Router, og er forbundet via en 4-Ports Medion USB Hub. Jeg kører via en server opsat i min andelsboligforening, med 2X2 Mb ADSL. Netkortenes fabrikat kender jeg ikke, men på den PC jeg ligenu bruger fungerer det fint med SP4. Hvorledes kunne netkortet have indflydelse på SP4?
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. maj 2004 - 14:02 #46
her er hvordan du manuelt slår DCOM fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;825750
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 14:15 #47
Hej cp1, tak for tippet, men der står følgende på siden:

Note To disable DCOM on a Windows 2000-based computer, you must be running Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) or later.

Og så kan jeg jo ikke bruge det:-(
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. maj 2004 - 14:21 #48
okay,troede du havde kørt sp3 ind,men ka godt se fra din Kommentar: hopper2100
20/05-2004 10:46:34 at det ikke er tilfældet,sorry :/
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 15:36 #49
Helt ok, ethvert forslag er meget velkomment!

Jeg er efterhånden temmelig træt af Win2k; Jeg mener: Det virker fint med SP4 på den ene PC, og fungerer ikke på den anden, selvom de er konfigureret ens...Eneste forskel er hardwaren, den nye P4 Celeron 2,4 Ghz No Name er den hvor SP4 konsekvent ikke tillader adgang til nettet! Kan der være nogle nye processorer der ikke kan acceptere andet end XP (lyder langt ude, men var fornylig på et kursus hvor instruktøren omtalte at dette kunne tilfældet hos Compaq??)
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. maj 2004 - 15:38 #50
hvis det er tilfældet er de sq nogle sk*dderikker og burde oplyse om det når man køber komputeren :/ men du ka da ringe til firmaet hvor du har købt den ;)
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 15:46 #51
Ja, selvfølgelig, men umiddelbart lyder det ikke særligt sandsynligt
(Var mere et vildskud, som jeg meget gerne vil have afkræftet totalt!)
Har genindlæst drivere til motherboard mm. men det kører stadig som Kong Volmers R.. med SP4...
Avatar billede hopper2100 Nybegynder
20. maj 2004 - 15:58 #52
Logger ud, men er på senere, skal til pokalfinale. Indtil videre tak for alle gode råd og forslag!:-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. maj 2004 - 16:01 #53
go kamp ;)