Avatar billede lonepeter Novice
15. maj 2004 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg give lov eller hvad

I forbindelse med at jeg netop har reinstalleret XP har jeg også installeret Zone Alarm men hver gang computeren startes kommer den og spørger om den skal give lov til følgende to ting, som jeg ikke ved hvad jeg skal svare til...

1. generic host process for win32 services to act as a server

2. spooler subsystem app to access the internet

skal jeg give lov til disse to eller skal jeg ikke...?!?

Peter
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. maj 2004 - 18:14 #1
Umiddelbart nej. Du kan jo spørge dig selv: Hvad skal din XP med forb. til Internettet?

Hvis du slet ikke bruger det i netværk sammen med andre maskiner, så kan du roligt sige nej.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
15. maj 2004 - 18:15 #2
Den første skal du give lov til, ellers vil din maskine ikke gå på nettet. MVH Humpfrey
Avatar billede humpfrey Nybegynder
15. maj 2004 - 18:16 #3
sorry, tilgang til nettet ja, men server ligefrem ...
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. maj 2004 - 18:23 #4
Hvorfor skal maskinen stå og lytte? (... act as a server)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
15. maj 2004 - 18:27 #5
aner det ikke, men hver gang jeg har nægtet adgang med zonealarm har jeg ikke kunnet gå på nettet, bagefter...
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
15. maj 2004 - 20:03 #6
Åben ZoneAlarm -> vælg Program Control -> find Generic Host Process -> med venstreklik kan du på linien vælge permanente indstillinger, dvs du har sandsynligvis 4 spørgsmålstegn på linien -> jeg har valgt -> Allow - Allow - Block - Block.

Find nu Spooler SubSystem App -> Her har jeg sat alle 4 på Block.