Avatar billede Chewie Novice
08. maj 2004 - 18:20 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Karma bør udløbe

Hej

Lige et lille forslag!

Jeg synes karma bør udløbe efter nogle måneder, da det vil give folk mulighed for at rette op på deres opførsel.

venligst,
SRK
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2004 - 18:23 #1
Den model er faktisk den admin arbejder på at implementere, men sidst jeg så hans liste over tilpasninger, var den lang som et ondt år !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2004 - 19:29 #2
Det synes jeg er en dårlig ide.. så skal man hen og give brugeren(e) positive/negative karma igen?

Een gang burde være nok.. så er det op til giveren selv at rette karmaen..
Hvis man opdager at personen har ændret sig, må man tænke "nyt karma til ham/hende"..

Igen, så er det op til giveren at vurdere karma'en..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. maj 2004 - 23:52 #3
Jeg er enig med Surfer..

Dog kan man sige det giver problemer for brugere der har lavet et enkelt fejltrin, og så ikke ses igen af brugeren der har tildelt karma på et senere tidspunkt.

Men hvis karmaen udløber tror jeg til sidst at folk bliver trætte af at skulle opdatere karmaen for at sikre den bliver der..
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 00:02 #4
Indgangsvinklen har været, at karma ikke giver mening, hvis den ikke er nogenlunde aktuel !-)
Avatar billede ird Praktikant
09. maj 2004 - 10:08 #5
Kommentar: roenving
09/05-2004 00:02:20 --->så har en lille procent del af dem der har givet mig karma misforstået systemet :D
Avatar billede akl_gr Nybegynder
09. maj 2004 - 14:00 #6
ird---> Mener du ligesom at du har givet mig den dårligst tænkelige karma uden begrundelse, fordi jeg gav dig en begrundet karma?
Avatar billede akl_gr Nybegynder
09. maj 2004 - 14:12 #7
"Underskriv din karma, og forklar hvad DU mener der skal rettes, så vil jeg bestræbe på at rette stilen til :)
Velformulet og begrundet dårlig karma tager jeg selvfølgelig til mig
Husk følgende: Respekt for dig selv - Respekt for andre - Ansvar for dine handlinger.

Kan kontaktes for privat support på ICQ - 341639301

//Ird"

selvmodsigende eller hvad?
Avatar billede exp Juniormester
09. maj 2004 - 22:51 #8
akl_gr >>
Denne tråd er ikke til at løse interne stridigheder - du kan (som ird skriver) benytte dig af icq hvis du vil diskutere den konkrete karma med ird.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede akl_gr Nybegynder
09. maj 2004 - 23:03 #9
forstået
Avatar billede exp Juniormester
09. maj 2004 - 23:58 #10
:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 11:36 #11
exp>
jeg synes da ellers det er nyttig info at hvis man giver ird en karma på under 100% får man selv en karma retur på 0%.
Avatar billede Chewie Novice
10. maj 2004 - 11:53 #12
schulze >> Det er ikke det spm´et omhandler !
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 11:53 #13
Jeg har ikke fået karma på 0% schulze.......!
Årsag er at akl gr tidligere har "hakket" en del på min support herinde, og derfor modtager han denne fra mig.

Hvem og hvordan jeg jeg giver karma er ogbliver også min egen sag ikke sandt.
Døm ikke personen før du/I kender personen bag ok
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 11:56 #14
>Jeg har ikke fået karma på 0% schulze.......!

Læs hvad jeg skriver ird.
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 11:59 #15
OK misforstod :)

Troede du mente jeg gav hævnkarma.
Bukker mig i støvet og undskylder. Men det var heller ikke ment som et surt opstød, men blev irriteret over jeg nu skal inddrages i denne tråd.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
10. maj 2004 - 12:00 #16
ird-> Nu bliver det også et problem for dig at holde dig til sandheden. Du har givet MIG 0% i karma, med reference til den BEGRUNDEDE karma på 50% jeg tildelte dig.
exp-> Undskyld, men jeg mener mig berettiget til at gøre opmærksom på hans løsagtige udgave af sandheden. Alle der har lyst kan jo gå ind og se min karma og ird´s begrundelse for at tildele 0% til mig.
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 12:03 #17
Så begynder det igen!!
Stop nu med det fis akl gr, for jeg gider ikke diskutere mere med dig.
Har du et problem, og mener du jeg overskrider noget så brug anmeld istedetfor det her, eller kontakt mig på ICQ.
slut herfra
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 12:08 #18
For mig at se er der tale om hævnkarma. Hvorfor jeg også tidligere skrev:
"jeg synes da ellers det er nyttig info at hvis man giver ird en karma på under 100% får man selv en karma retur på 0%".

akl_gr gav dig jo netop en begrundet karma på 50% hvorefter du giver ham en ubegrundet karma på 0%. Du er jo ellers selv fortaler for at man begrunder karmatildelinger (fremgår af dit minisite). Det er det der er så absurd.
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 12:09 #19
Disse skænderier har intet at gøre med sp. og er for mig at se blot provokationer mod navngivne personer!
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 12:10 #20
Kommentar: ird
10/05-2004 11:53:44 ---læs

Han kommentere min måde at supportere på utallige gange og derfor min karma til ham.

Smutter ud i det gode vejr, så kan i bruge tiden på at diskutere disse småting !

God dag
Avatar billede exp Juniormester
10. maj 2004 - 15:39 #21
schulze/akl_gr >>
Jeg gentager:
Denne tråd er ikke til at løse interne stridigheder - i kan (som ird skriver) benytte jer af icq hvis i vil diskutere den konkrete karma med ird.

Og det mener jeg!

Dette er hvad der diskuteres:

"Karma bør udløbe

Lige et lille forslag!
Jeg synes karma bør udløbe efter nogle måneder, da det vil give folk mulighed for at rette op på deres opførsel."

Har i kommentarer til spørgsmålsteksten, er i velkomne til at skrive dette - vil i hakke mere på ird, så kan i gøre det internt via mail/IM/etc, eller kontakte ird via ICQ.

EOD!

exp/coadmin
Avatar billede Chewie Novice
14. maj 2004 - 12:31 #22
lukker