Avatar billede carparknorth Nybegynder
07. maj 2004 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manipulere ISA server vha VBscript

Hejsa

Er det muligt at manipulere ISA serveren vha. VBscript?

Kan jeg fx oprette en "Site and Content Rule", som forbyder spefikke brugere at surfe hen til et bestemet websted?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
07. maj 2004 - 10:48 #1
hvorfor vil du gøre det ?
Avatar billede carparknorth Nybegynder
07. maj 2004 - 10:53 #2
For at lette administrationen netværket. Det er vel det vi har scripts til.. :)

PS: hvorfor lagde du et svar?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
07. maj 2004 - 10:59 #3
Det var en fejl, at det blev et svar.
Hvis du vil have 2 ISA servere der sammen skal bundle deres forbindelse til enttet for et stort LAN, og det du vil opnå er at de skal konfiguureres ens så nemt som muligt, kan du lave et Isa server Array.
Der findes en rigtig god vejledning her :
http://www.isaserver.org/tutorials/Configuring_ISA_Server_Arrays.html
I det hele taget er der meget godt til configurering af ISA servers på den side !
Jeg kan desværre ikke hjælpe med VBscript kodning, men det kan mange folk på den side .. hjælp til selvhjælp ;)
Avatar billede carparknorth Nybegynder
07. maj 2004 - 11:03 #4
nemlig.. hjælp til selvhjælp. tak for linket, det ser rigtig godt ud. Jeg venter lige med at dele point ud til der kommer et svar på selve spørgsmålet, ok?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
07. maj 2004 - 11:06 #5
jada .... jeg har jo heller ikke som sådan svaret på dit spørgsmål ... medmindre du da kunne bruge løsningen med at lave et array. Det er noget vi skal have sat op på min arbejdsplads - men det bliver ikke føre Isa2004 offficielt bliver frigivet i løbet af sommeren.
Avatar billede carparknorth Nybegynder
04. juli 2004 - 18:24 #6
lukker igen...