Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 21:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder denne tekst?

Hej

Jeg skal kigge på en maskine der når den har startet op skriver følgende meddelse:

Winsock2.2 exe Windows kan ikke finde winsock2.2exe kontroller, at du har skrevet navnet korrekt og forsøg derefter  igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen start of derefter klikke på søg.

Hvad betyder det og hvordan retter jeg det?

Det skal lige nævnes at maskinen lige er blevet renset for den nye virus.

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2004 - 21:52 #1
hvis det er Win2k eller WinXP kan du gå i start>Kør og skrive sfc /scannow - sæt din cd i drevet og tryk Enter.

sfc betyder system file check, mangler omtalte fil bliver den hentet ind fra cd'en.
Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 21:54 #2
De har desværre ikke cd'en selv, men det er Windows XP professional edition
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2004 - 22:39 #3
det er den eneste mulighed de har, winsock2.2.exe kan ikke hentes andre steder fra tror jeg ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2004 - 22:41 #4
Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 22:47 #5
Ok det vil jeg prøve tak skal du have.

Jeg stiller lige et andet spørgsmål her håber det er ok.

Det er en anden maskine også Windows XP professional edition
der er problemer med nettet,

den smider dem af og skriver følgende:

LSA (Export Version
og så med
C:/windows/system332//lsass.exe
statuskode 1073741819

så går der ikke ret lang tid så genstarter computeren, har du et forslag til hvad man gør ved det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2004 - 22:49 #6
Du har fået den berømte/berygtede Sasser-virus:

http://www.eksperten.dk/spm/496267
Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 22:52 #7
Jeg brugte stinger til at scanne og en anden jeg ikke kan husek navnet på, men ingen af dem sagde der var virus, kan jeg have brugt det forkert?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2004 - 22:53 #8
Det tror jeg næsten ikke, men prøv at læse linket igennem. Her er flere forslag til at få den fjernet, og det virker.
Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 22:54 #9
ok, det prøver jeg tusind tak, hvis det ikke virker vender jeg tilbage bare ikke idag:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2004 - 22:56 #10
10-4 :o)
Avatar billede 3131 Nybegynder
06. maj 2004 - 23:12 #11
Ok, Tak for hjælpen begge to, håber det virker:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2004 - 23:25 #12
takker for pointene..

Håber også at det virker for dig :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. maj 2004 - 08:00 #13
Også her :o)

Hvis du har problemer, så prøv med HiJackThis og læg loggen i et nyt spørgsmål. Der er masser af eksperter, der har styr på dét der :o)