Avatar billede gim Nybegynder
12. februar 2001 - 12:08 Der er 4 kommentarer

problem for en nybegynder

Hej
Jeg har fået en ide fra et kort spil jeg har spillet. Det går ud på at man har 74 kort med spørgsmål, hvor man skal dele dem op i 2 lige store dele, vigtige og ikke så vigtige. Der efter skal man så igen vælge 10 spørgsmål fra hver gruppe og diskutere dem (det er vigtigt at de bliver delt ind i de 2 grupper)
Jeg tænkte mig at man skrev spørgsmålet og satte 2 checkboxe (1 til vigtig og en til ikke vigtig)osv. når man så har valgt alle trykker man så på en send knap, der så deler spørgsmålene op i de 2 grupper, hvor man så igen kan checke de 10 spørgsmål fra hver gruppe af,og igen en send knap som stiller de 20 spørgsmål op i de 2 grupper.
Er der en af jer som ved hvordan det kan lade sig gøre og eventuelt kan lave en kode for mig?
Lige en bemærkning jeg er ikke særlig stiv i javascript, er først lige begyndt at rode med det.
Gim
Avatar billede tandpine Nybegynder
12. februar 2001 - 17:40 #1
hmm det burde vel kunne lade sig gøre i javascript.. men for 60 point tror jeg ikke :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. februar 2001 - 19:29 #2
Der er brug for en god del mere information:

hvor mange deltagere  ( min, max ) skal kunne deltage i spillet.
skal deltagerne registreres af computeren som spillere? (trin 0)

trin 1:  opdele 74 kort i 37 vigtige og 37 ikke så vigtige
  kortene vises sekventielt mens man vælger vigtig / uvigtig på radioknapper
  det vises løbende hvormange kort der er i hver gruppe
  når en af grupperne når 37 kort kommer resterende kort i den anden gruppe
trin 1? skal deltagerne vælge efter tur?

trin 2:  udvælge 10 fra de 37 vigtige
  kortene vises sekventielt og udvælges med en select.
  trin2 afsluttes når 1 kort er valgt (bekræft valgte ?)
  sekvensen gentages hvis mindre end 10 kort er valgt efter fuld gennemgang
trin 2? skal deltagerne udvælge efter tur?

trin 3:  udvælge 10 fra de 37 ikke så vigtige
  som trin 2
trin 3? skal deltagerne udvælge efter tur?

trin 4:  diskutere dem
  alt for bløppet til at kunne programstyres.
trin 4? diskutere lyder ikke ret efter-tur orienteret; er der regler?

umiddelbart ville jeg synes det var et ret stort \"første projekt\".

mvh JakobA
Avatar billede gim Nybegynder
14. februar 2001 - 08:31 #3
Hej igen
Jeg skal ikke bruge det til andet end til mig selv og at jeg så kun ender ud med at have 10 svar som vigtige og 10 som ikker vigtige, der er ingen løsning på spilet. Meningen er at man så skal diskutere hvad der er vigtigt for en og hvad der ikke er så vigtig for en.
Gim
Avatar billede mr_nobody Nybegynder
14. februar 2001 - 09:13 #4
Det lyder som et oki projekt, jeg kunne godt lave det men efter jeg har lavet et skak spil som virkelig har taget lang tid, er jeg begyndt at hade sådan nogle stor projekter