Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 16:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Admin: Tid til bootcamp / træningslejr til Eksperten

Hej Admin.

Nu må det snart være tid, til at sende Ekspertens brugere på bootcamp/træningslejr.

Der er alt for mange, der ikke kan finde ud af, hvordan systemet virker.

I mange spil, er der en slags bootcamp, der skal lære spilleren, hvordan spillet virker. Det bør Eksperten også have.

Det er selvfølgelig *alle* der skal af sted :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. april 2004 - 16:12 #1
god ide!, og ikke noget med at man bare kan trykke next,next,next
bruger skal oprette fiktivt spm med ordenlig overskrift
og tildele point til en fiktiv besvarer osv..
det vil virklig kunne hjælpe meget tror jeg.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. april 2004 - 16:13 #2
men jeg tvivler nu selv på at admin vile lægge "forhindringer" for nye brugere på den måde.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. april 2004 - 16:14 #3
eller så skal coadmin kunne sende brugere som ikke helt har forstået det dertil
Avatar billede snowball Novice
21. april 2004 - 17:21 #4
http://expfaq.1go.dk skal bare være en del af selve Eksperten, eller har jeg misforstået spørgsmålet !? ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 17:25 #5
Man skal deltage (aktivt) i en guide, der forklare hvordan man gør tingene..
Der er (næsten) ingen, der gider at læse en lang side, som expfaq.1go.dk (selvom den er meget nyttig)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 17:26 #6
Det er typisk de der First Person Shooter spil (noget i stil med Delta Force, eller hvad de nu hedder), der har en bootcamp..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 17:59 #7
Half-Life! :-)
Avatar billede lordhead Nybegynder
21. april 2004 - 18:42 #8
God idé :)
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2004 - 19:09 #9
..er det ikke nærmere et udtryk for at ekspertens system ikke er transperant nok? (eller, tør man sige, at vi "hverdagsbrugere" ikke er tolerante nok?) - måske skulle eksperten på useability camp? ;)

mvh mat
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 19:20 #10
Vi er tolerante. Vi mener at det er bedre, for de nye at lære systemet at kende. Vi er Ekspertens brugere. Overgiv jeres viden. Vi vil tilføje den til vores. Vi vil fungere som een enhed. Vi er kollektivet. Al modstand er nyttesløst.
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2004 - 19:32 #11
selv patetiske forsøg på at differentiere brugerprofiler med karmatilbud preller af på kollektivet...

I surrender to the collective, please assimilate me ;)
Avatar billede roenving Novice
21. april 2004 - 19:32 #12
zz z  z  zzz  Z  ZZ  ZZZ ... du er nu i trance og vil forstå det inderste af Ekspertens væsen ...
Avatar billede arlet Juniormester
21. april 2004 - 19:34 #13
Der skal mere end trance til*G*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 22:10 #14
KANON IDÉ
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
22. april 2004 - 00:07 #15
Super ide!

Noget i retning af dette:

"Før din bruger kan aktiveres, skal du _gennemføre_ demoen. Formålet med demoen er at øve, hvordan man får mest ud af Eksperten. I løbet af demoen vil du få en fornemmelse for, hvordan man generelt bør være på Eksperten. Du kan altid starte forfra hvis du gør noget dumt.

1. Du skal nu stille et fiktivt spørgsmål. Eksperten.dk's server vil skanne dit spørgsmål, for at fange så mange fejl som en computer nu kan.

< indsæt relevant del af exp-faq her >

< side til oprettelse og validering af fiktivt spørgsmål >

2. Du skal nu godkende eller afvise et svar på et spørgsmål.

< indsæt relevant del af exp-faq her >

< side til afviselse/godkendelse af fiktivt svar >"

Indsæt selv flere punkter.

Hvis der er mange punkter, kan det måske endda skræme mange useriøse (og sikkert også nogle seriøse) brugere væk, allerede inden de er færdige med oprettelsen. Selv hvis en "slyngel"-bruger gennemfører guiden, er det ikke sikkert han gider gøre det igen, når hans bruger er blevet deaktiveret!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
22. april 2004 - 00:18 #16
Eller også kan man bare tage faq'en punkt for punkt, og så efter hvert punkt skal brugeren vælge en af tre valgmuligheder, den hvor der står det grundlæggende budskab i punktet.

F.eks.:

"Hvis du bruger den rette kattegori, er der den største mulighed er for, at eksperterne indenfor det område ser dit spørgsmål, og kan svare på det.
Det er ikke så hensigtsmæssigt at stille et spørgsmål om Regneark i Hardwarekategorien, der er sikkert nogen der kan svare, men du får de bedste svar der hvor eksperterne på det område sidder.

Hvorfor er det så vigtigt at bruge den rette kategori?

  [ ] Fordi det gør Eksperten mere overskuelig, så der ikke skal rydes op så tit.
  [ ] Fordi CoAdmins lettere kan holde styr på anmeldelser.
  [ ] Fordi det giver større mulighed for gode, brugbare svar."

Så skal brugeren hakke af ved den rigtige :o)
Selv hvis brugeren kun læser spørgsmål og svarmuligheder, forstår brugeren nok det grundlæggende.
Det skal naturligvis være med mange af punkterne fra faq'en, så folk ikke bare sætter hak i blinde...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. april 2004 - 09:57 #17
Synes virkelig forslaget er en god idé og støtter 100% op om det. Håber meget at CoAdmins kan se det er et godt forslag og på et tidspunkt vil "tvinge" Admin op i et hjørne og få ham til at implementere det. *S*

"athlon-pascal" har helt fat her ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. april 2004 - 17:56 #18
athlon-pascal> Alletiders plan! :-)
Lidt ligesom en teoriprøve.. :-)

Admin> Se indlæggene 22/04-2004 00:07:55 + 22/04-2004 00:18:43 :-)
Avatar billede exp Juniormester
22. april 2004 - 18:11 #19
snowball >>
Jacob vil gerne bruge expfaq'en... som artikler... :-(
Avatar billede snowball Novice
22. april 2004 - 18:36 #20
Exp: Ved det :|
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:56 #21
Det ser ikke ud til at der sker mere her.. så jeg lukker igen..