god ide!, og ikke noget med at man bare kan trykke next,next,next bruger skal oprette fiktivt spm med ordenlig overskrift og tildele point til en fiktiv besvarer osv.. det vil virklig kunne hjælpe meget tror jeg.
Man skal deltage (aktivt) i en guide, der forklare hvordan man gør tingene.. Der er (næsten) ingen, der gider at læse en lang side, som expfaq.1go.dk (selvom den er meget nyttig)..
..er det ikke nærmere et udtryk for at ekspertens system ikke er transperant nok? (eller, tør man sige, at vi "hverdagsbrugere" ikke er tolerante nok?) - måske skulle eksperten på useability camp? ;)
Vi er tolerante. Vi mener at det er bedre, for de nye at lære systemet at kende. Vi er Ekspertens brugere. Overgiv jeres viden. Vi vil tilføje den til vores. Vi vil fungere som een enhed. Vi er kollektivet. Al modstand er nyttesløst.
"Før din bruger kan aktiveres, skal du _gennemføre_ demoen. Formålet med demoen er at øve, hvordan man får mest ud af Eksperten. I løbet af demoen vil du få en fornemmelse for, hvordan man generelt bør være på Eksperten. Du kan altid starte forfra hvis du gør noget dumt.
1. Du skal nu stille et fiktivt spørgsmål. Eksperten.dk's server vil skanne dit spørgsmål, for at fange så mange fejl som en computer nu kan.
< indsæt relevant del af exp-faq her >
< side til oprettelse og validering af fiktivt spørgsmål >
2. Du skal nu godkende eller afvise et svar på et spørgsmål.
< indsæt relevant del af exp-faq her >
< side til afviselse/godkendelse af fiktivt svar >"
Indsæt selv flere punkter.
Hvis der er mange punkter, kan det måske endda skræme mange useriøse (og sikkert også nogle seriøse) brugere væk, allerede inden de er færdige med oprettelsen. Selv hvis en "slyngel"-bruger gennemfører guiden, er det ikke sikkert han gider gøre det igen, når hans bruger er blevet deaktiveret!
Eller også kan man bare tage faq'en punkt for punkt, og så efter hvert punkt skal brugeren vælge en af tre valgmuligheder, den hvor der står det grundlæggende budskab i punktet.
F.eks.:
"Hvis du bruger den rette kattegori, er der den største mulighed er for, at eksperterne indenfor det område ser dit spørgsmål, og kan svare på det. Det er ikke så hensigtsmæssigt at stille et spørgsmål om Regneark i Hardwarekategorien, der er sikkert nogen der kan svare, men du får de bedste svar der hvor eksperterne på det område sidder.
Hvorfor er det så vigtigt at bruge den rette kategori?
[ ] Fordi det gør Eksperten mere overskuelig, så der ikke skal rydes op så tit. [ ] Fordi CoAdmins lettere kan holde styr på anmeldelser. [ ] Fordi det giver større mulighed for gode, brugbare svar."
Så skal brugeren hakke af ved den rigtige :o) Selv hvis brugeren kun læser spørgsmål og svarmuligheder, forstår brugeren nok det grundlæggende. Det skal naturligvis være med mange af punkterne fra faq'en, så folk ikke bare sætter hak i blinde...
Synes virkelig forslaget er en god idé og støtter 100% op om det. Håber meget at CoAdmins kan se det er et godt forslag og på et tidspunkt vil "tvinge" Admin op i et hjørne og få ham til at implementere det. *S*
Det ser ikke ud til at der sker mere her.. så jeg lukker igen..
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.