Avatar billede kebaaab Nybegynder
08. april 2004 - 23:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AVG Update virker ikke

Jeg kører AVG Free edition på min PC og den finder en helvedes bunke virus ved hver anden scanning. Men problemet består bare i at når jeg vil opdatere den står den i lidt tid og rumsterer uden at komme nogen vegne, hvorefter den siger at der ikke er forbindelse til Internettet. Det er noget ævl, siden jeg bare kan åbne IE når som helst.

Hvad sker der?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. april 2004 - 02:32 #1
Flere har det problem i øjeblikket og har omgået problemet ved at gøre følgende:

Ved at downloade opdateringen direkte fra deres side. Opdateringen skal ligges ned i update folderen som ligger under folderen med selve AVG antivirus programmet. Så starter man AVG for windows (hedder noget i den retning, ligger nede på ikonet ved siden af uret) og den opdater selv.

Opdateringerne kan hentes her: http://www.grisoft.com/us/us_updt6.php?lng=fe

Lidt info fra deres side:
TIPS:
Download the file to the UPDATE subdirectory of the AVG directory (note: the AVG directory is the directory where AVG Anti-Virus Free edition is installed).
Run AVG Anti-Virus Free edition.
AVG Anti-Virus Free edition will locate and install the new Update file automatically.

Se om det ikke også kan hjælpe dig.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. april 2004 - 08:57 #2
Du skriver også, at den finder en h....... masse virus! er den konfigureret rigtigt? for så bør det ikke være nødvendigt at scanne.
Avatar billede kenp Novice
09. april 2004 - 11:00 #3
nej man skla ikke starte det program nede ved uret :) man skal starte selv AVG op hvis man har det liggende på skrivebordet eller via menuen start.
Avatar billede trouble Praktikant
09. april 2004 - 12:37 #4
Brugere af virusscanneren AVG fra Grisoft kan nu og da ikke få lov til at opdatere. Brug flg. trick så lykkes det.

1. Find din mappe med AVG-installationen og omdøb din eksisterende url.ini fil til url.iniold.

2. Kopier nedenstående og sæt det ind i notesblok og gem det som url.ini.

3. Læg den nye fil ind i mappen med AVG-installationen. Du vil nu have tre valgmuligheder med www.grisoft.com som default.

[SERVER_NAME]
1=free.grisoft.cz
2=ftp.grisoft.com
3=www.grisoft.com

[SERVER_URL]
1=http://free.grisoft.cz/softw/60/fe
2=ftp.grisoft.com/pub/softw/60/fe/
3=http://www.grisoft.com/softw/60/fe/
Avatar billede kebaaab Nybegynder
09. april 2004 - 19:59 #5
Trouble >> en skam dit var en kommentar, ellers havde jeg accepteret.
Avatar billede trouble Praktikant
10. april 2004 - 09:58 #6
Det var godt det virkede. Iøvrigt et rigtig godt antivirus program. Kan varmt anbefale pro versionen til under 300 Kr.
Avatar billede naxcrylus Nybegynder
23. november 2004 - 00:29 #7
Hmm - hvis du bruger version 6, kender jeg også problemet! Det kom ret hurtig efter af Grisoft frigav version 7 (version 6 supporteres vist kun frem til nytår)Ver. 7 har jeg ingen update problemer med!

:-) Torben