Avatar billede -fozzi Nybegynder
27. marts 2004 - 11:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

BNC server

Hej.

Kan man få fat på en BNC "server" til MSN
Den skal selvfølgelig køre på en Win maskine =)

Url:?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 17:11 #1
Nej det kan man ikke specifikt til MSN, men du kan jo benytte noget andet så hele din forbindelse bliver kørt igennem en anden. VPN eller Stunnel feks.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 17:18 #2
hm.. Det svar må jeg lige trække tilbage. Du kan bounce på en socks proxy i MSN.

Gå til Toos -> Options og vælg Connection fanebladet. Her sætter du flueben ved "I use a proxy server" og så finde du en proxy du kan bruge på http://www.samair.ru/xwww/proxy.htm
Du skal igennem en 5-6 stykker før du finder en der virker.

Jeg skal dog sige at jeg ikke helt er klar over loveligheden af det her. Samtidig skal du være opmærksom på at ejeren af den proxy du bruger kan se hvad du snakker om.
Avatar billede -fozzi Nybegynder
29. marts 2004 - 16:46 #3
Det jeg mente var at selv køre en proxy fra en local server som loggede på når jeg gik af...

Men du svarede jo på mit spm så du må lige brokke dig hvis... =)

Da der nok ikke er noget "BNC Logger" til MSN kan du måske svare mig på
om man kan bygge et script til en proxy og include det.

På den måde få den "logger" funktion jeg ønsker?

Og så længe det er internt er det vel lovligt.
Avatar billede strych9 Praktikant
29. marts 2004 - 16:53 #4
ok så du vil simpelthen detache fra en MSN session men have den til at køre videre. Jeg kender kun een måde at gøre det på og det kræver at man har en hel Windows session til at køre.
Hvis du benytter en Windows 2000 eller 2003 server og installerer Terminal Services på den, så kan du logge ind på den server med en TS klient (Win 3.11, Win9x, Win2k, Linux), starte din MSN og herefter er du i stand til at lukke din TS klient mens den Windows session kører videre på serveren. Dermed kører din MSN også videre.
Det er derudover problemfrit at genoptage en session på et senere tidspunkt. TS skal godt nok konfigureres til det, men det er muligt. Session kører indtil der er nogen der genstarter serveren, eller indtil den laver session timeout (hvilket den gør default efter 15 minutter, men den kan konfigureres til aldrig at lave timeout).
Avatar billede strych9 Praktikant
29. marts 2004 - 16:56 #5
Terminal Services ligger iøvrigt på Windows 2000/2003 server cd'en, og tilføjes med add/remove windows components fra add/remove programs.
Avatar billede -fozzi Nybegynder
29. marts 2004 - 17:06 #6
Mange tak for svaret...
Det lyder lidt tvested men den skal da prøves =)

TS clienten skal altså køre på "severen"
MSN på client computeren
Og så logger man som en normal MSN client bare igennem en terminal
på MSN og derved er online...
Avatar billede strych9 Praktikant
29. marts 2004 - 17:12 #7
ikke helt..

TS Service og MSN klient kører på serveren
På din desktop har du enten en TS client, eller remote desktop client som er indbygget i winxp.

På din desktop har du nu blot et vindue med et "billede", eller video om du vil, af hvad der foregår på server desktoppen.
Avatar billede -fozzi Nybegynder
29. marts 2004 - 17:18 #8
Ahh okay,
Jamen tak for hjælpen.