Avatar billede kraen Nybegynder
24. marts 2004 - 17:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connection udefra

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside for en FDF kreds, men FDF understøtter ikke MySQL.. Derfor tænkte jeg at jeg godt kunne connecte til min server på 1go.dk eller frac.dk, men den vil ikke rigtigt. Mit script som skal connecte melder dette, når den prøver at udføre: "No connection, please check Username, Password and the permissions to connect". Jeg er 100% sikker på at mine informationer er rigtige. Hvad er der galt?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. marts 2004 - 17:13 #1
hvad angiver du som host. Hvis du angiver en internetadresse (istedet for localhost), skal der være åbnet for port 3306 hos 1go.dk
Avatar billede chries Nybegynder
24. marts 2004 - 17:14 #2
Du har givet tilladelse til at brugeren du logger ind med har rettigheder til at connecte fra andet end localhost? og at evt. firewall er åbnet for mysql på din server?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. marts 2004 - 17:15 #3
ja, det er jo nok nærmere det, ud fra den fejl den kommer med :-)
Avatar billede kraen Nybegynder
24. marts 2004 - 17:51 #4
riversen> jeg kan godt connecte i MySQL control center til 1go.dk.. Der er også noget med 3360, men hvordan gør jeg det i PHP?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 17:57 #5
At connecte udefra til MySQL åbner et stort sikkerhedshul, så derfor tillader de fleste udbydere det ikke.

Skriv til 1go.dk eller frac.dk og spørg.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
24. marts 2004 - 23:29 #6
Når der oprettes en bruger i mysql på et webhotel, vil det ALTID være som localhost, derfor kan du ikke connecte ude fra, når DU connecter til den er det sikkert vis phpmyadmin, som ligger på deres server og derfor har du ingen problemer.
Du kan prøve med det program der hedder mysqlfront fra din egen pc til din udbyders mysqldatabase, og kan du det er der heller ikke nogle problemer med det i php, du udskifter bare localhost med deres ip adresse
Avatar billede jwd Nybegynder
28. marts 2004 - 20:57 #7
Er der nogen som kender Ip-adr til B-one's MySQL sever ?