Avatar billede fumanchu Nybegynder
19. marts 2004 - 00:18 Der er 13 kommentarer

XP - explorer laver fejl

Hey

Jeg har Windows XP. Det hele startede med at den sådan set ikke vil "indlæse" nogle filer, det drejer sig om større setup filer ( forskellige mods til BF - fylder en del ) Men den kan ikke finde et ikon til de filer, og tager en hulens tid at slette/flytte eller andet. Som regel kommer man ikke videre og så kommer der en boks frem hvor der står at explorer.exe har lavet en fejl. Så lukkes alt Internet programmer ned.

Nogle gang får jeg bare meddelsen uden noget videre. Efter et par timers kørsel - uden jeg har rørt ved de filer, filerne er nogen, jeg har haft ligget længe.

Jeg har en Seagate 7200.7 120 GB hdd som r delt op i 3 partioner. Det er den ene som er mest på som ikke lige gider, som jeg vil. Men det er et problem som er kommet inden for 3 - 4 dage. Mangler jeg en update fra Windows ?? For min Update windows ting finder intet. Eller har jeg fået en ny virus ? Eller er min _Hdd bar fucked! Sådan bar lige!
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 07:48 #1
Prøv-Adware-Spybot- Xcleaner og evt. virusscan: http://www.arlet.dk/index.htm?/faeetvirus.htm
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 07:48 #2
Under- En langsom Computer
Avatar billede fumanchu Nybegynder
19. marts 2004 - 07:57 #3
Har kørt P-chili 2002 - scandisk - adaware - spybot s&d... prøver de andre ting nå jeg kommer hjem!
Avatar billede fumanchu Nybegynder
19. marts 2004 - 16:47 #4
Så har jeg kørt hele hans guide. Prøver at repair mit XPpro og ser om det hjælper, ellers r jeg sgu lost :-s
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 16:55 #5
Tjek også den her: Gå ind i Kontrolpanel-System-Avanceret-Ydeevne-Indstillinger.
Der vælger du-Avanceret, under-Virtuel hukommelse, for at se hvad den står til.
Hvor meget ram har du?
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 16:56 #6
Sidefil!
Avatar billede fumanchu Nybegynder
19. marts 2004 - 18:03 #7
har 1024 pc3200 ddr ram tror den står til lige under 200 så vidt jeg husker... jeg tog og udførte noget jeg så på microsoft.com

start - kør skriver man svf etellerandet det virkede men kun lige i 20 sek. Nu er jeg ved at repair windows, men min cd r riset så den kan ikke kopier en fil, jeg låner min vens senere, nå han engang svarer. Men kan skrive herfra - min søsters ibook!
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 20:20 #8
Reparer uden cd

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.

Her er et regnestykke ang. sidefil:

Windows XP indstiller automatisk sidefilens minimumstørrelse til en halv gange størrelsen på computerens RAM-hukommelse og maksimumstørrelsen til tre gange sidefilens minimumstørrelse. Hvis du f.eks. har 256 megabyte RAM-hukommelse i computeren, bliver sidefilens minimumstørrelse 384 megabyte (1,5 x 256 = 384), og maksimumstørrelsen bliver 1152 (3 x 384 = 1152). Det er de anbefalede størrelser.
Når du har gjort dette klikker du på knappen 'Definer'. Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren.
Hvis du laver sidefilen for lille, er det ikke sikkert Windows vil starte, så gør tingene med forsigtighed.
Avatar billede fumanchu Nybegynder
20. marts 2004 - 21:39 #9
Det lyder godt... men kunne du ikke have skrevet det 1 time tidligere ;) har formateret mit C: drev, så nu skal jeg li kører et par dage og se om det har hjulet. Har ikke pillet ved mine andre dreve! ...
Avatar billede fumanchu Nybegynder
20. marts 2004 - 22:06 #10
Har idet problemet, kan kun være noet jeg har installeret nu... enten ATI drivere eller APG drivere... tror på det sidste,
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. marts 2004 - 07:52 #11
Hent Aida32: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Det viser alt hvad du har i comp. samt forslag til evt. optimeringer, og muligheder for at hente drivere, opdateringer mv.;)
Avatar billede fumanchu Nybegynder
21. marts 2004 - 09:42 #12
har fjernet mine asus ATI drivere, og nu kan jeg se filerne, men D drevet kører stadig lidt skod, tror at en formation måske vil hjælpe! Men kan jeg ikke før jeg får mine data over på min gamle PC, eller får købt en ekstern! Men tak for hjælpen ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. marts 2004 - 09:47 #13
*S*