Avatar billede nae Nybegynder
15. marts 2004 - 19:47 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Begynder hjælp?

Jeg har lavet noget grafik i Photoshop og skåret det ud, men når jeg indsætter det i tabellerne som baggrunde, får jeg nogle underlige fejl. Prøv at se http://cheers.dk/cheers2/index.htm
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. marts 2004 - 21:23 #1
Du har sat dit Table til 100% i width, og når du bruger billeder som baggrund og dit table er større end billedet, så gentages billedet.

http://www.bojohansen.dk/eksperten/477679/default.htm
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. marts 2004 - 21:27 #2
På ovenstående link er alle celle breder + table brede sat til billedernes aktuelle brede.
Avatar billede nae Nybegynder
16. marts 2004 - 06:54 #3
Tak for hjælpen det hjalp for den store menu bjælke, men den er stadig ikke helt god :( prøv at tjekke http://cheers.dk/cheers2/ igen. Oppe ved C'et er der mellemrum? hvad kan det skyldes?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. marts 2004 - 09:04 #4
Det er fordi DW indsætter et "Mellemrum" = &nbsp; i HTML Wiew, i alle tomme celler "<td>"

<td>&nbsp;</td>

Dette skyldes at tomme TD tags kollapser (specielt i Netscape).
Det ville være ok ikke at gøre noget, hvis dit billede var højre end ca. 20Pix, i dette tilfælde er dit pic kun 15Pix, og mellemrum er ca. 20Pix høj, derfor ser det forkert ud.

Hvis du ser på siden nu kan du se at jeg har sat et lille transperent pic ind i alle de øverste tomme celler, optimalt ville man strække dette pic til den aktuelle størrelse på celler.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. marts 2004 - 09:09 #5
Jeg ser lige at du har lagt billederne ind som baggrunds billeder igen.

Hvorfor det?

Du risikere at hele dit table kollapser i nogle browsere.

Jeg går ikke ud fra at du har tænkt dig at putte tekst eller noget andet ovenpå banneret, så jeg vil anbefale at sætte dem ind som img og ikke background.
Avatar billede nae Nybegynder
16. marts 2004 - 18:11 #6
Skal jeg så gå ind i ps og strække billedet til 20px? Eller kan jeg klare det på en anden måde. Der kommer nogle menuer senere som jeg har tænkt mig at putte tekst på, men måske skal det hellere gøres i photoshop?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. marts 2004 - 22:46 #7
Når dit billede er markeret i DW går du ned i properties inspectoren og ændre størrelsen der, transperente billeder skal være så små som muligt.
Bruger selv 1x1pix og strækker det.

Nogle banners kan også strækkes istedetfor for at loade "hele" banneret, se evt. www.bojohansen.dk
Top banneret har strukket billdeder under og over logoet, til højre lige efter logoet.
De 3 billeder er faktigst kun 1pix brede, men strukket til 236 over og under og 492 til højre.
Ved at gøre dette reduceres fil størrelsen jo betydeligt, men i dit banner er det ikke muligt da effekterne ligger i en vinkel så man ikke kan strække det.
Avatar billede nae Nybegynder
17. marts 2004 - 15:36 #8
Jeg forstår ikke helt om du vil have mig til at tilføje et transperant billede? Har prøvet at ændre størelsen til 20px men det ser forkert ud? http://cheers.dk/cheers2/
Avatar billede nae Nybegynder
17. marts 2004 - 17:15 #9
Er det helt umuligt at lave tabeller som fylder mindre end 20px i Dreamweaver? Skal jeg bare slette &nbsp?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. marts 2004 - 21:05 #10
Du kan sagtens lave Tabeller og celler i tabeller som er 1pix høj, men hvis &nbsp? står i cellen eller tabellen vil størrelsen ændre sig til ca. 20pix.
Slet &nbsp? fra alle celler eller tabeller, og indsæt nu et transperent billede istedet for. Ved at indsætte et transperent billede overholder du god HTML programerings skik, og DW holder også op med at indsætte &nbsp? i tabellen/cellen næste gang du åbner siden i DW.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:37 #11
Er det lukke tid?
Avatar billede karsberg Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:49 #12
tid til at lukke??