Avatar billede kipasol Nybegynder
11. marts 2004 - 22:57 Der er 14 kommentarer

Installering af ddr-ram under XP

Er der nogen der kan forklare mig fra trin 1 hvorledes jeg for installeret 256 mb ddr ram, som XP ikke selv kan finde ??
Er ikke specielt ferm med opbygning af pc, så gerne et meget detaljeret svar....
Thanks for your help
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2004 - 23:29 #1
Finder bios dem?
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2004 - 23:45 #2
Hvilken type bundkort ???
Avatar billede kipasol Nybegynder
12. marts 2004 - 08:42 #3
bios finder dem ikke, og jeg finder lige ud af hvilket bundkort der sidder i...
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2004 - 09:43 #4
Dette program (Aida32) kan fortælle dig alt om dit bundkort og alt andet om din pc:
http://www.aida32.hu/aida32-download.php
eller kig lige i din manual til bundkortet og se om det understøtter ddr-ram.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. marts 2004 - 18:45 #5
Ja, check om dit bundkort/motherboard understøtter dine RAM.
Du skal også huske, at presse dem godt ned i slot'en, indtil "låsen" tager fat (hvis der er en "lås").

MEN: Pas på du ikke knækker RAM-blokken, ved at trykke skævt på den!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. marts 2004 - 18:47 #6
Forresten.. forkert kategori :)
Denne kategori er forbehold forslag til Eksperten :)

De fleste plejer at lande i "Eksperten : Fejl".. hvordan er du havnet i "Forslag"..? :)
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2004 - 19:49 #7
nok meget "logisk".  Der bedes jo om forslag til hvordan og hvorledes, han får installeret .....  osv....  *G*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. marts 2004 - 19:53 #8
hmm.. ikke helt.. :-)
"Er der nogen der kan forklare" -- han vil ha' en forklaring.. :-)

Men nok om det.. han vil ha' hjælp til at få sin comp til at se rammene :-)
Avatar billede kipasol Nybegynder
12. marts 2004 - 22:24 #9
Jo tak *GG*

Det er vist en fejl at jeg havnede i denne kategorina....
Nå, men hvor om alt er, så er der gået så meget *kage* i den så PC er kommet til doktoren....
Sådan går det jo, når *man* forsøger sig som semiproff-bruger... *GG*
Men tak skal i have alligevel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. marts 2004 - 22:26 #10
Så skal du lige:
1) selv ligge et svar
2) markere dit navn (MEGET vigtigt punkt!)
3) klikke på Accepter-knappen
Avatar billede kipasol Nybegynder
13. marts 2004 - 17:49 #11
Takker for al henvendelse.....

KIPASOL
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. marts 2004 - 17:54 #12
sig ikke at du overset punkt #2!? :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2004 - 19:05 #13
kipasol> Du SKAL huske at skrive hvad probelemet var!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. marts 2004 - 19:43 #14
Jeg tror at john_stigers refererer til Ekspertens regel §2.8:

"Hvis der udloddes andre præmier end point såsom penge, så skal spørgsmålet placeres i kategorierne Opgaver eller Job/opgaver. Svaret på - eller løsningen til - et sådant spørgsmål behøver ikke at blive offentliggjort på Eksperten - i modsætning til spørgsmål, der involverer point. De skal offentliggøres på sitet. Kategorierne Opgaver og Job/opgaver kan stadig indeholde spørgsmål med point som præmier. I så fald gælder de almindelige regler såsom offentliggørelse af svar."

Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml