Avatar billede hannen_hans Nybegynder
05. marts 2004 - 18:13 Der er 12 kommentarer

Min computer går død

Hej jeg er en dreng på 12år.
Vi har en computer der slukker efter man har været på en bruger et stykke tid. Vi har windows xp, og den bruger den går ned på er admin.
og det er når man spiller spil på.
Og nej man kan ikke spille på andre ikke admin kontorer, der bliver man nægtet adgang til nogle spil filer.
På forhånd tak
Hans
Avatar billede micheljn Nybegynder
05. marts 2004 - 18:33 #1
Fatter ik en meter, af det du skriver - Skriv lidt tydeligere, hvis du vil havde svar på dit spøgrsmål.!
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2004 - 18:46 #2
Hvordan går ned? Slukker den bare, fryser den, eller crasher spillet?
Og det er meget normalt at man skal have admin-rettigheder for at kunne spille (desværre)
Avatar billede hannen_hans Nybegynder
05. marts 2004 - 19:06 #3
den slukker bare. øhm jeg har måske noget der kan bruges.
Den sender en fejlrepport når man åbner brugeren op igen. her er den tekniske beskrivelse af problemet (citat slut :-):
C:\WINDOWS\Minidump\Mini030504-03.dmp
C:\DOCUME~1\Spil\LOKALE~1\Temp\WER3.tmp.dir00\sysdata.xml

og her er der noget volapyk som den også skriver et sted:
BCCode : 10000050    BCP1 : B75B749C    BCP2 : 00000000    BCP3 : B75B749C
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 1_0    Product : 768_1
Avatar billede skab Nybegynder
05. marts 2004 - 19:24 #4
micheljn: Drengen skriver han er 12 år, så kunne man vel godt være lidt overbærende ikke!?
Avatar billede hannen_hans Nybegynder
05. marts 2004 - 19:31 #5
Bare lad som om jeg ikke er her :-).
Nej måske skulle jeg havde læst spm. lidt bedre igennem inden jeg sendte det ud noget af det er noget bavl.
Avatar billede skab Nybegynder
05. marts 2004 - 19:33 #6
Ja, det kan smutte :-) Men jeg synes da alligevel, at det mindste man kan gøre, er at hjælpe hinanden på en pæn og sober måde! :-) Bare min mening..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. marts 2004 - 21:39 #7
Lyder som om der er noget snavs på den pc. Men inden vi går i gang med at undersøge det, kan du prøve nedenstående.

Prøv med en systemgendannelse.

Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - og skriv så    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du igang med følgende:

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 10:33 #8
Hans - er du rar at fortælle, om du har fået held med det jeg skrev, eller om vi skal i gang med den helt store oprydning, for at få din pc til at køre optimalt ?
Avatar billede hannen_hans Nybegynder
06. marts 2004 - 15:10 #9
Undskyld men min far har ikke fået taget sig sammen til at give mig windoes cden.
Jeg skal nok skrive nåh det er prøvet.
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. marts 2004 - 17:57 #10
Hans> du kan godt reparere uden cd.
Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.
Avatar billede hannen_hans Nybegynder
10. marts 2004 - 15:14 #11
Nu skal jeg nok informere jer...
Først kørte vi en sfc /scannow på computeren.
Det gjorde at vi fik en masse vrøvl med skærmen der kun kunne køre på absolut laveste niveu.
Så kørte vi reparetionen men efter noget tid kom der blå skærm op under instalationen...
Da vi bagefter prøvede at logge ind sagde den noget i denne retning:
Could't find line "145. og så loggede den af.
Så måtte min far igang med fra fejlsikrede tilstand via cmd at kopier alle vigtige filer.
Så sletede vi alt lortet på computeren og lavede en helt ny windows intstallation. Igen fik vi blå skærm. Nu har den været til reparation. Han åbnede og lukkede computeren og så virkede den. Jeg ved ikke om spillende virker. Men skal nok skrive.

V.h.
Hans

P.s. nu har jeg skrevet mere en jeg gør på en dag i skolen:-)
Avatar billede hannen_hans Nybegynder
08. maj 2004 - 11:08 #12
UNDSKYLD jeg først skriver nu, ved godt det er sløvt af mig men...

Spillene lukker stadig ned :-C, den er også begyndt at gøre det nogen gange på små internet spil...

somebody help