Avatar billede bad24 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:05 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

TV-Out Nvidia virker ikke.

Hejsa. Jeg kan ikke få tv-out til at virke på et geforce4-mx440. Jeg har installeret den nyeste driver fra nVidia. TV-out og alt det der er slået til i indstillingerne. Men der bliver ikke sendt noget billede til tv'et. Jeg står på bar bund :-(

Hilsen lars
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:25 #1
Avatar billede want2learn Nybegynder
15. februar 2004 - 00:52 #2
du skal evt også installerer den nyeste DX9b driver.

havde selv et MX460 og havde også problemmer til jeg havde installeret disse ny opdateringer som du også har samt DX9.

du skal så gå ind i.

SKRIVEBORDET -> Højreklik vælg egenskaber -> VÆLG faneblabet INDSTILLINGER -> VÆLG AVANCERET.

Vælg nu FANEBLADET med et nvidia symbol og navnet på dit grafikkort.

VÆLG ude i siden NVIWE (display mode).

Her får du nok vist 2 skærme.

(HVIS IKKE SÅ GÅ TILBAGE TIL DE ALM SKÆRM OPSÆTNINGER "skrivebord -> højreklik -> egenskaber -> faneblad Indstillinger højreklik på skærm 2 og vælg vedhæft.
og gå tilbage til NVIWE (display mode).).

I NVIEW MODE vælger du "clone mode" hvis du vil have vist det du ser på din pc skærm på dit TV.
du kan også vælge "dualview" så får du vist et alm. PC billede på din pc og dit TV fungerer så som en ekstra skærm hvor du evt kan se film på via WMP9 mens du arbejder i WORD på din alm PC skærm.

når dette er sat til så siger du anvend og OK.

nå skal du så sætte dit scarstik til og kan starte med at klikke dine AV programmer igennem på dit TV hvis du ikke finder noget så skal du søge efter det somom det var en alm kanal. hvis du ser nogle skreger somom der er noget men det ikke vises korrekt men den har noget så skal du ind i NVIDIA installingerne og lege lidt med dine TV-OUT PAL opsætninger indtil du har fundet den rigtige !!

det skulle virke det gør det for mig !!
Avatar billede sky_witch Nybegynder
15. februar 2004 - 16:05 #3
Heysa herinde...har lige et lignede spørgsmål..har selv et Nvidia kort, og kan da osse se mit skrivebord på tv´et..med farver osv..men det hopper og blinker..
det har virket før, så fik jeg formateret mit c-drev..og tja nu virker det ikke..nogen der har nogen forslag??

Jeg har koblet computeren til tv via et s-vhs kabel...og som sagt..har det virket..
hvad jeg heller ikke helt forstår er at min playstation gør det samme..selvom den er sat til via scart stik...de er ikke sat til på samme tid.

Hilsen Sky_Witch
Avatar billede want2learn Nybegynder
15. februar 2004 - 16:17 #4
det er fordi min PAL opsætning i nvidia ikke et sat rigtigt op.
evt hent den nyeste BIOS til dit grafikkort og flash din bios på dit grafikkort det skulle hjælpe på problemmet også !!
Avatar billede sky_witch Nybegynder
15. februar 2004 - 16:52 #5
want2learn....hvad mener du med bios på grafikkortet??? og hvordan "flasher" man sin BIOS????
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 17:00 #6
Det kort understøtter ikke brugen af DX 9
Avatar billede sky_witch Nybegynder
15. februar 2004 - 17:03 #7
Oki..men ingen gode ideer til hvad der kan være galt?? *S*
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 19:07 #8
jo prøv med en ældre driver.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. februar 2004 - 23:32 #9
"bad24" - det ville måske hjælpe lidt på kommunikationen hvis du deltog en smule herinde ;o)

"sky_witch" - du burde oprette dit eget spørgsmål i stedet for at spamme andres med dine egne problemer.

"ird" (hej min ven) - bemærk hvem som har stillet spørgsmålet kontra hvem du svarer ;o)
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. februar 2004 - 17:07 #10
Jeg ved ikke helt hvad der var galt. Der var billede på, når jeg brugte et nyere tv (som har scart/coax stik) Men når jeg bruger mit gamle B&O tv. Hvor jeg tilslutter "coax stik" til videoen, og det så går videre til tv'et igennem antennestikket. Så kommer der ikke noget signal. Ved stadig ikke helt hvorfor :-(

- Lars
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. februar 2004 - 18:27 #11
Nu må du altså undskylde, men hvad pokker har det med tv-out og grafikkort at gøre ?
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. februar 2004 - 18:33 #12
Jeg kan ikke slutte grafikkortet direkte til tv'et
Derfor går det igennem videoen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. februar 2004 - 18:56 #13
Det vil sige der går et kabel fra tv-out(SVHS) på pc'en til scart-in(VHS) på videoen og yderligere et lyd kabel fra din pc's lydkort til audio-in på din video.

Hvis du heller ikke kan se video på dit tv, er det sikkert fordi tv og video ikke er på samme kanal. Sæt en film i maskinen og afspil den eller brug den lille knap på bagsiden af videoen som generer et sort/hvid billede(testbillede) og vælg f.eks. program 0 på dit tv og søg så på tv'et efter signalet du har valgt.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om du kan få et signal fra din pc vist på dit tv, når det skal gå gennem en video, men vi prøver.

Video og pc skal forbindes med kablerne som nævnt øverst inden du tænder nogle af apparaterne. Du må nu ty til manualen til din video for at se, hvilket program/kanal den skal stå på, for at kunne sende et signal videre til dit tv fra en ekstern enhed.
Nu kan du bruge den guide som "want2learn" lagde til dig, for at skifte fra computer-skærmen til tv-skærmen.

Jeg vil dog sige, at denne opstilling aldrig vil kunne gi' et optimalt billede, om overhovedet noget.
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. februar 2004 - 21:36 #14
Videoen er rigtig instillet. Og det samme er tv'et også.
Min parabol køre bl.a. over videoen. Så det skulle også virke med tv-out. Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det hele én gang til. Da grafikkortet er lånt ud til en ven.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 14:28 #15
Så ta' at få lukket sprgsm. ;o)
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. februar 2004 - 15:33 #16
Jeg har lige prøvet med et andet grafikkort. Hvor det hele virker fint. Tror det er det noname geforce4 mx der er noget galt med. Jeg takker for hjælpen.