Avatar billede theisk Nybegynder
08. januar 2004 - 14:27 Der er 9 kommentarer

USB port er væk

Hej Ekspeter
Jeg kan ikke finde mine USB porte på min computer. Jeg kan godt finde dem fysisk, men ikke i enhedslisten over mit hardware. (jeg går udfra at de ligger under "porte", ikk?)
Jeg har forsøgt at få win 2000 til at søge efter den/dem - uden held. (søg efter ny hardware)
Når jeg sætter mit digital kamara i, sker der heller ingen ting.
Hva' pokker skal jeg gøre, for at installere USB porten ?

Mvh
Theis Kristensen

NB: Det er ikke en ny hardware i maskine, de har altid været der, jeg har bare ikke brugt dem før nu.
Avatar billede jps6kb Novice
08. januar 2004 - 14:30 #1
Har du kunne se dem før ??
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. januar 2004 - 14:32 #2
Du kan starte med at gå i bios og se om portene evt skulle være deaktiveret her!
Hvis de er det skal du bare aktivere dem, gemme indstillingerne og så ind i windows igen. Derefter skulle windows gerne selv installere dem!
Avatar billede theisk Nybegynder
08. januar 2004 - 14:39 #3
Jeg kan huske at de var der på et tidspunkt, men jeg fjernede dem (da der var fejl i dem (du ved den der guletrekant))
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 14:42 #4
I enhedshåndtering skulle der gerne være en "trefork" og stå USB, men, det er da helt korrekt at de naturligvis ikke må være deaktivere i bios.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 14:44 #5
Hvad er det for et mobo (motherboard), du mangler muligvis nogle drivere!
Avatar billede theisk Nybegynder
08. januar 2004 - 14:46 #6
Hej zyphon
Jeg tester lige dette når jeg kommer hjem og vender tilbage med hvordan det gik.
Tak for hjælpen indtil videre !
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 14:50 #7
Her et billede af "treforken": http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/usb.jpg
Avatar billede theisk Nybegynder
20. januar 2004 - 20:54 #8
UNDSKYLD !
Der kom desværre noget i vejen, defor vender jeg først tilbage nu.

Der findes ingen "trefork" i enhedshåndtering og jeg kan ikke komme i BIOS'en. Når computeren starter op kommer der "bare" en stort rødt COMPAQ billedet og derefter hopper den i startup til win2000. (jeg kan godt trykke f8 i win2000 start op, men dette er vel ikke BIOS'en, right ?)

Jeg har forsøgt at trykke F8, F10, ESC lige når computeren starter, men lige lidt hjælper det. Nogen ide om hvordan jeg kommer i BIOS'en i første omgang ?

Mvh
Theis
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2004 - 08:22 #9
Normalt står der i opstarten hvordan du kommer ind, men ellers prøv "DELETE" Det er også en klassiker, selvom min erfaring er at Compaq som regel bruger F10...