Avatar billede bramming Nybegynder
22. november 2003 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg mit design som baggrund?

Hej Exp.

Jeg sidder med Dreamweawwer foran mig.

Jeg har lavet et design i Photoshop..

Det jeg så ikke kan, er at lave det som baggrundsbillede, eller jo, men så vises det flere gange ved siden af hinanden og ovenpå også videre.

Det jeg godt kunne tænke mig er at - have det som baggrundsbillede 800*600 - Sådan at jeg kan sætte knapper ind ovenpå designet osv.

Håber i kan hjælpe...

\\ Bramming
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. november 2003 - 13:51 #1
Avatar billede big_ossi Nybegynder
22. november 2003 - 14:00 #2
kan godt hjælpe..
Skal det være en html side du bare kan rette i ?
Avatar billede miss-g Seniormester
22. november 2003 - 23:59 #3
Det kommer formentlig til at fylde for meget (at hente siden ind), hvis du bare bruger hele designet som et billede, så du burde slice det op og bygge det op i en tabel....

Når man lægger noget som baggrund i en tabel vil det gentage sig selv lige så mange gange som der er plads.

Så hvis det ikke må det, så skal din tabel jo være 800 x 600 px ligesom billedet....

Men igen vil jeg forslå at du slicer det op (alt efter hvordan designet ser ud), så upload tiden bliver hurtigere.

Miss-g
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. november 2003 - 00:01 #4
miss-g> hvis du kigger på linket jeg lagde, kan man definere at baggrundsbilledet kun må komme een gang, men du har helt ret, løsningen med at lade photoshop slice det, er nok også at foretrække
Avatar billede miss-g Seniormester
23. november 2003 - 00:23 #5
Ok ztyxx *S*
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. november 2003 - 02:56 #6
såkandulæredet ;-)