Avatar billede bas Forsker
17. november 2003 - 22:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bog om Dreamweaver

Hej

Kan noger her mon anbefale en bog, som trin for trin
(evt. i form af tutorials)fortæller om Dreamweavers
funktioner.
Den skal bl.a. indeholde noget om templates og CSS.
Det skal være grundlæggende, men mere udbygget end idg-hæfterne.

Den må meget gerne være på dansk, men engelsk er også fint.
Det skal være til Windows (er der forskel i programmet ?)

Jeg ved ikke helt, om det skal være om MX, (2004 er vel ikke kommet endnu)

Max. pris 300 Kr.

På forhånd tak.

Hilsen Martin
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 22:57 #1
Wrox er et amerikansk firma som lavet godt undervisnings-materiale.
Men om deres udgave Dreamweaver er ligeså god som de andre de laver, er jeg ikke sikker på. Men det er bestemt en bog du burde kigge lidt nærmere på.
Wrox-bøgerne koster desværre altid omkring 600 kr...  men de er som regel gode!  :-)

Vedr. CSS, kommer du billigere omkring en undervisning, ved at søge på nettet. Der står en masse om det!  :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 22:58 #2
Ide: Har du kigget på Dreamweavers eget website vedr. tutorials og/eller templates?
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. november 2003 - 06:11 #3
Jeg kan anbefale "Dreamweaver BOGEN" fra IDG af Betsy Bruce. 431 sider på dansk. Den gennemgår opsætningen i DW og alle de grundlæggende funktioner. Bogen er specielt god, fordi den er konkret og gennemarbejdet på en rar måde uden alt for meget sludder. Jeg husker ikke prisen; men den var ikke specielt dyr.
Bogen har endvidere et godt appendiks med en en lang række nyttige adresser.
ole
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
18. november 2003 - 07:19 #4
Jeg har lidt undervisningsmateriale liggende på www.kursusmaterialer.dk, som du måske kan have glæde af.
Avatar billede hehlers Nybegynder
18. november 2003 - 07:59 #5
Den her er god. - Der kan du lære alt om Dreamweaver... Jeg fik den selv til et kursus engang. Dog er prisen 429,- - men så får man også en god bog.

http://www.bookworld.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-578-1
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
18. november 2003 - 08:05 #6
Jeg er enig i at Betsy Bruce har skrevet en udmærket bog om DW, men man skal være opmærksom på, at de nye funktionaliteter i DW MX ikke er specielt godt beskrevet. Det drejer sig blandt andet om de nye funktioner der er kommet med under templates.
Avatar billede hehlers Nybegynder
18. november 2003 - 09:57 #7
Ja, det er der nok noget om, nu hvor du siger det. :)

Har lige været inde på dit site, hvilket jeg synes vildt godt om. Der må du helt sikkert kunne finde noget inde bas. :)
Avatar billede bas Forsker
18. november 2003 - 15:49 #8
Jeg synes også at http://www.kursusmaterialer.dk/
ser god ud.
Men jeg kan bare godt lide at have en bog ved siden af.

/Martin
Avatar billede bas Forsker
19. november 2003 - 15:45 #9
Jeg fandt denne på Internettet:

Macromedia Dreamweaver MX for Windows
and Macintosh (Visual QuickStart Guide)

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0201844451/adamssite05-20/104-8133236-3014307

Til ca. 250 kr.

Er den mon pengene værd ?

/Martin