Avatar billede prop46 Nybegynder
01. november 2003 - 10:59 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Access denied for user

Jeg har indstalleret mysql og phpMyAdmin på min puter som beskrevet i de 2 nedestående artikler!

http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/installermysql/

http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/phpmyadmin/

Nu kan jeg bare ikke få adgang til mysql serveren... Får følgende fejl.

phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in config.inc.php and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

Fejl
MySQL returnerede:
#1045 - Access denied for user: '(brugernavn)@localhost' (Using password: YES)

Hva'.... er newbie på dette område!
Avatar billede prop46 Nybegynder
01. november 2003 - 11:03 #1
Det mærkeligste ved det hele er jo nok at jeg fik adgang første gang jeg startede myAdmin op og oprettede en DB ved navn ungernesside.... Siden har jeg ikke fået adgang!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. november 2003 - 14:04 #2
tag og læs det her engang
http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html

du skal have givet adgang fra den ip/hostname du connecter fra.
og selvfølgelig også bruge det password du har sat.
Avatar billede prop46 Nybegynder
01. november 2003 - 14:47 #3
humm..... jeg har i min config.inc fil angivet user og password og sat host til localhost ??
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. november 2003 - 15:46 #4
det er da i mysql man skal sætte det... læs guiden
Avatar billede prop46 Nybegynder
03. november 2003 - 12:30 #5
Øh... jeg forstår faktisk ikke rigtig så meget af hvad der står!?

Men... i my.ini filen har jeg også sat bruger og password....

[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=[brugernavn]
password=[password]

Er det ikke det rigtige sted?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. november 2003 - 15:27 #6
nej

login til mysql med
mysql -uroot
(du skal komme c:\mysql\bin i din path variable for at kunne skrive den command i cmd.exe .. ellers få fat i et administrations værktøj .. der ligger nogen på mysql.com

så skriver du

SET PASSWORD FOR root = PASSWORD('secret');

i winmysqladmin sætter du

user=root
password=secret
Avatar billede prop46 Nybegynder
05. november 2003 - 13:29 #7
og så tar vi den lige en gang til for prins knud.... NEWBIE!! Jeg er helt på herrens mark..... "komme c:\mysql\bin i din path variable..." ??
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. november 2003 - 14:48 #8
prøv at finde her hen og sæt path

http://sunsite.lanet.lv/javafaq/books/jdr/chapters/Set_Path_NT.jpg

min computer/egenskaber/avanceret.....
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. november 2003 - 14:48 #9
du sepererer paths med ;

feks c:\jdk\bin;c:\mysql\bin
Avatar billede prop46 Nybegynder
25. november 2003 - 15:59 #10
Sorry... jeg har droppet at sætte det op.... har travlt andetsteds
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2003 - 16:32 #11
du må meget gerne lukke spm aligevel.
Avatar billede prop46 Nybegynder
04. december 2003 - 14:13 #12
:0)
Avatar billede EbbeBaek Nybegynder
11. maj 2012 - 22:20 #13
Sjovt nok - jeg har akkurat det samme problem?