Avatar billede snigeren Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

centrere en tabel i browseren

Hej

Hvordan centrerer jeg en tabel i browseren, det skal være så tabellen altid står i midt af browseren uanset hvordan du trækker i browseren.

/Snig
Avatar billede ducks Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:52 #1
Sådan nogenlunde:

<table width="100%" height="100%">
  <tr>
    <td align="center" valign="middle">
      <table>
        <tr>
          <td>
            Min tabel midt i det hele
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede babyworm Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:52 #2
Der er mange måder at gøre det på.. Den mulighed jeg finder nemmest er ved at oprette tre kolonner hvor i jeg i den midterste kolonne placerer min tabel jeg skal have centeret. Derefter angiver jeg størrelsen på den, og så klarer browseren vist resten.. hvis du skal have nogle koder, så må du lige sige til.
Avatar billede snigeren Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:58 #3
mjau ducks var hurtigst, ellers close race =)

jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på det der kan man self altid gøre...
takker for den hurtige respons

/Snig
Avatar billede ducks Nybegynder
31. oktober 2003 - 01:03 #4
Ang. højden er der også en lidt mere avanceret, men det kan du jo altid rode med hvis du får lyst :) - ved ik om den opfylder CSS "lovende".

http://www.eksperten.dk/spm/311543
Avatar billede snigeren Nybegynder
31. oktober 2003 - 01:22 #5
jow,.. takker =)

/Snig