Avatar billede henriksr Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Unable to login to domain :o(

Hej der ude

Vi har installeret blackberry software på vores ene server... Og nu kan vi ikke logge ind med domæne konti på den.. kun som lokal administrator?

Der sker det at når man har tastet User og Pw så siger den "loading settings" og VUPTI.. så er vi tilbage til login screen..

Nogen der har en ide til en løsning.

Vi har! Afinstalleret blackberry.. men hjalp ikke..

HELP ! :P

-henrik
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:10 #1
kører dit AD?  check om alle services kører og hvad siger fejlloggen i EVENT log?
Avatar billede henriksr Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:12 #2
Loggen giver os ingen hjælp og services kører..

Serveren fungerer lige som tidligere.. den er bare ikke glad for domæne logins.. Vi tror det er noget security snask blackberry har lagt ind. Ved bare ikke hvor.
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:16 #3
Fortæller den heller ikke noget i loggen om at du er logget af pga et eller andet (se på på klient og server)
Avatar billede henriksr Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:23 #4
Cattegory: Logon/Logoff
Type: Success
Event ID: 538
User: min adm. konto på vores domæne
Computer: Den aktuelle server

Description:
User Logoff:
User: min adm. konto på vores domæne
Domain: Vores domæne
Logon ID: (0x0,0x1......)
Logon Type: 2

Dette står i vores log på serveren når jeg har forsøgt at logge ind.

Nu er det min chef der har installeret blackberry og sidenhen forsøgt at skaffe os domæne adgang til den igen.. Jeg må lige høre ham om han kan komme med yderligere indput..
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:27 #5
ID 538  Betuder bare han er logget af korrekt iht. gældende Policy..
Kan du evt. prøve at logge på domænet med en Win98/95 maskine - hvis det lykkedes, så er det et GroupPolicy problem
Avatar billede henriksr Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:29 #6
Vores maskiner kan sagtens logge ind.. vi kan abre ikke logge ind fysisk på den server.. domæne controller og alt virker.. man kan bare ikk elogge ind med domæne konti på den server. det er det som er så skummelt :)

jeg tager hjem nu. er først aktiv igen i morgen tidlig
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:30 #7
nåååååå-- havde misforstået det hele :-)
Jeg kigger lidt på det, så kan der være der er et svar til dig imorgen :-)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:55 #8
log på server som lokal administrator:
klik start/program/administration tools/domain security policies:
under windows setting /local policies.:
klik på users rights assignement ud til højere så har du 2 policy som du skal definere :
1 deny logon locally
2 logon locally.

du skal definere den så det passer og tilføj event. de bruger, så kani log på domain igen.
Avatar billede kasperdd Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:07 #9
Mnjaj ;) Det har jeg kigget på, men checkede lige igen!

Vores problem er følgende - På een enkelt memberserver kan man KUN logge ind med lokale logon (lokal admin konto - der er ikke andre :)

Ellers kører serveren og services fint. Og det gør resten af domænet skam også.
Vi kan fint tilgå resourcer på serveren, og ja.... der er faktisk ikke noget galt, andet end login med en konto fra domænet!

Og det er ikke fordi den ikke kan slå op i AD, for man logger fint ind, men bliver bare smidt ud igen omgående....

Det minder FULDSTÆNDIG om Q249321
------------------------------------------------------
SYMPTOMS
After you try to log on to your Windows 2000-based computer by using a valid user name and password, the Loading your personal settings dialog box is displayed, followed by the Saving your settings dialog box. However, the desktop does not appear, and the Welcome to Windows logon screen is displayed again.

CAUSE
This problem can occur if your Windows 2000 boot partition drive letter does not match the drive letter assigned during the initial Windows 2000 Setup. Windows 2000 maintains a record of drive letters in a registry based database and re-assigns drive letters based on Globally Unique Identifiers (GUID) recorded for each volume.
--------------------------------------------------------------
, men der er ikke noget galt med drevbogstavet - C: er systemdrev og har altid været det - de andre drev er også helt sig selv :-)

Domæne konti er naturligvis i local admin gruppen.

Jeg har forsøgt at lægge en "basicsv" policy på - det ændrede ikke noget.

Mine næste træk er
- format /MBR
eller
- sysprep

Men jeg er sgu ikke meget for at gøre det på en server i drift!!!!! :o)

Kasper Sysop :)
Avatar billede kasperdd Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:13 #10
PS: Domæne loggen giver heller ikke noget clue.... Kasper
Avatar billede henriksr Nybegynder
23. marts 2004 - 13:51 #11
lukker spm