Avatar billede steffen2003 Nybegynder
24. oktober 2003 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

HP Photosmart 945

Er det er kamera der kan anbefales?

Har set det til 3.999,- i Computer City (normalt 5.699,-) skriver de!

8 x optisk Zoom og 5 Megapixel
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2003 - 21:22 #1
Et udemærket kamera, jeg finder det dog lidt i den dyre ende.

Prøv at læs reviews på http://www.dpreview.com
Avatar billede zhark Nybegynder
24. oktober 2003 - 22:43 #2
Ingen tvivl om at det er et OK kamera, det med "før pris" må du tage med forbehold!
Jeg kender en der købte et Nikon (stort set som HP945) til godt 9000 for 1 år siden, har selv købt et andet kamera for 9 måneder siden til 5000, som nu koster 3500... dette kun skrevet for at du ikke skal blive for "varm" :) For det de 4000 er prisen nu!
Men ellers - det er jo en ny model, endnu ikke med her:http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
hvor man ellers (under reviwes...) kan læse ALT om et de fleste kamera.
Et par ting bør du lige gør dig klart.
3M pixel er normalt absolut nok, mener du at have behov for 8X optisk? De ting er skrevet for at du kan bedømme at:
Du kan idag for max. 3000 få et mere "handy" kamera det tage absolut ligeså gode billeder i almindelighed og...
5M pixel er nødvendig til at få fremkaldt flotte billeder på str. med en avis og 8x optical hvis man vil ligge på lur efter kronprinsen og Mary (på afstand)
Alle data om kameraet er helt i top: God linse, meget stort display, alle manuelle indstillinger på ISO osv. satser du på 5M pixel og stor zoom så er det et godt køb mgeget lig med Olympus C-750UZ
Avatar billede pft Nybegynder
25. oktober 2003 - 07:11 #3
Tag og køb en Olympus C750, et meget bedre kamera,den har 10*zoom
http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324677967
Avatar billede zhark Nybegynder
25. oktober 2003 - 13:11 #4
Her kan du se Olympus C-750, der er mange sider når man kører ned kan man skifte ny side 2 osv.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/c750uz.html
Olympys er et meget gammelt anerkendt mærke, men selv om HP er (ret ung) indenfor kameraer, er det også anerkendt, så det bliver også lidt om "design" osv.
En ting jeg ikke kan se på HP er om man kan sætte løs flash på? Det kan man med Olympus, det er ekstra udstyr og koster selvfølgelig! Men til fester osv. er forskellen på en indbygget flash og en løs bare mega stor og f.eks. alle "redeyes" problemer er helt væk.
Indbygget flash er altid et problem, uanset redeyes funktion kan man absolut IKKE eliminere det problem med en indbygget flash og må pøle med billedbehandlings prg. og ofte lighting m.v.
Men igen - dit behov og pengepung...
Avatar billede pft Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:14 #5
Takker. Hvad købte du?