Avatar billede ranukel Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af kamera køb

Kan I kan komme med nogle dokumenterede bud på digitale kamera der ville gode til brug i sportshaller, dvs et lidt dunkelt lys og hurtige bevægelser fra sportsfolk.
Billeder skal bruges på en hjemmeside.
Prisleje: 2000 - 3000kr
Avatar billede Chewie Novice
08. oktober 2003 - 23:02 #1
canon IXUS 400 (lidt over 3000kr.)
Avatar billede zhark Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:21 #2
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

Jeg foreslår Canon A70 ~kr.2500,00, et ret nyt Canon, faktisk på højde med S30  som for bare 1 år siden kostede 5000
Det kan alt hvad du har behov for++
Spec sports prg. men - samtidig mange manuelle indstillinger, som ISO der er ret væsentlig i forbindelse med lidt mørke.
Lukketideder fra 16 sek. til 1/2000 og det er 3M pixel, hvilket er rigeligt til flotte foto helt op til str. A5+
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2003 - 08:49 #3
Her kan du sammenligne forskellige digitale cameraer, samt læse forskellige reviews

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Avatar billede ranukel Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:10 #4
Canon A70 ser ud til hvad jeg har brug for.
Takker for svaret
Avatar billede Chewie Novice
09. oktober 2003 - 09:31 #5
Vil dog lige pointere at jeg ikke mener at A70 er et ret ny canon model.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:02 #6
Jeg er absolut (meget) tilfreds med mit Canon S30, de kameraer er faldet meget i pris (som andet IT) kommer der hele tiden nyt. Jeg mener ikke det var fremme da jeg handlede S30 (kr.4800)! Ved at gennemgå spec. kan jeg ikke konstatere nogen forskel af betydning!! S30 har mulighed for ISO 800, men... ret urealistisk i den virkelige verden, idet ISO på digitale kameraer er ren soft ware "manupulation", der skiftes jo ikke film men korigers noget, som ved de høje værdier resulterer i lidt kornede billeder, så ISO 400 som A30 kan klare er hvad jeg mener er toppen af det realistiske og - ja, havde jeg handlet idag var det blevet A70, men sådan er livet jo indenfor digital miljø, kameraer, PC m.v.  :-))