Avatar billede kehd Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Design et logo - og få 1.000 kr

Hey alle jer friske designere...

Så er muligheden for at designe et nyt firmas logo,
og dermed dets ansigt udadtil.

Er det DIT logo vi vælger bliver du belønnet med 1.000 kr., og dit logo vil fremover repræsentere firmaet...

Lyder det spændende?! Alle forslag er velkomne...

Læs om konkurrence og firmaet på www.fdogroup.dk

Forslag sendes til logo@fdogroup.dk

Hilsen
Kristoffer Drachmann
Webmaster - FDOGROUP.dk
Avatar billede _michael_ Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:51 #1
Hej Kristoffer.
Det lyder spændende. Men kan du ikke komme med lidt flere oplysninger om, hvad for en slags firma du repræsenterer. Jeg kan se, at det er planlagt at I skal have FDO Engros, FDO Reklame og Group. Men hvad er det for en slags virksomhed. Er det eksempelvis Engros til kødvarer og reklame for kødvarer - eller for musik. Hvem er jeres målgruppe, hvilken stil repræsenterer I osv...
Skal logoet bruges til nettet? Skal det også kunne bruges til print og tryksager? I hvor mange farver? etc.

For umiddelbart kan man jo sagtens (måske) lave det fedeste logo nogensinde - men så er logoet alligevel forkert, da det ikke rammer jeres 'ånd'.

Jeg er sikker på, at du er med på, hvad jeg ævler om. :o)
Avatar billede exp Juniormester
07. oktober 2003 - 18:20 #2
jf. regler skal dette spørgsmål oprettes under Opgaver eller Job/opgaver.

Venter spændt i en af disse kategorier på svar på _michael_'s spørgsmål :-)
Avatar billede smooth Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:19 #3
Hmm jeres fima kan da ikke være seriøs hvis I ikke selv kan lave et logo ? Et logo skal være ånden for jeres virksomhed. Og hvis det ikke er jer der lave logo så har i heller ikke gjort noget for at komme frem. Så kan i bare fjerne logo helt efter at det ikke er lagt tid bag det. Og selv om en meget dygtig designer laver et fedt logo så er det hans kreativitet og ikke jeres.

Så i bør selv lave jeres logo og la' andre lave hjemmesiden.
Avatar billede cdc Novice
07. oktober 2003 - 21:31 #4
smooth--> Det er lidt forkert, hvor mange virksomheder i dag af de store tror du har "laget" sit logo selv ???
Nike nop, Statoil nop osv osv Nike var heldige og brugte næsten ingen penge på det, Statoil brugte 20 mill på at få lavet et logo, samt at gøre det kendt. Hvem lavede det...Nike's en grafisk studerende, Statoil et stort reklamebureau i Norge.
Men for at afspejle virksomheden osv, er det viktig at have tett kontakt med kunden, produktet, målgruppe ja kunne blive ved. Ud fra dette laver man et logo, og en "firmaprofil"

Dette var den korte udgave.
Avatar billede kehd Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:44 #5
Til _michael_: Som exp er så venlig at gøre mig opmærksom på er dette indlæg postet forkert sted! Sorry - det var ikke med vilje.. Har allerede fået henvendelser fra andre - så hvis du ønsker udspecificering, kan du så ikke lige smide din mailadresse i dette indlæg?? - Virker så dumt at starte en ny tråd med et svar på dit spørgsmål :-)

****

Til smooth: Folk besidder forskellige evner - og fordi man har fået en god ide til en forretningsaktivitet - er det jo ikke ensbetydende med at man også kan viderføre den alene. Der er jo nok en mening i at der findes et uttal af rådgivningsbuerauer rundt omkring som tjener KASSEN på at designe logos... Tag f.eks. TeleDanmark da de skiftede navn til TDC! Det var ikke hr. Dyremose som havde designet det nye logo. Men han har helt sikkert haft indflydelse på beslutningen og designprocessen. FDO Group har også gjort sig tanker om logoets funktion/relation til virksomheden, og resultatet af disse kan findes på www.fdogroup.dk ! Folkene bag FDO Group havde selv ideer til et logo, men efter udarbejdelse og bedømmelse fra eksterne interessenter viste det sig at sende forkerte signaler. Så derfor startede vi forfra og bad om "forslag" fra Danmarks designere. Det kan man vel godt kalde seriøsitet?
Avatar billede nasneja Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:46 #6
Avatar billede kehd Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:53 #7
Til nasneja:
Zagitus.com er et hjemmesideproduktionsselskab som er hyret til at udvikle hjemmesiden for FDO Group og samtidigt tage sig af Internetrelaterede opgaver for FDO Group.
Avatar billede Kengun Praktikant
07. oktober 2003 - 22:54 #8
og så lukker vi dette spørgsmål, nu når der er oprettet et nyt. Ik?
Avatar billede kehd Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:01 #9
Skal jeg nok gøre, men ønsker blot at _michael_ og smooth skal have en mulighed for at finde et svar på deres spørgsmål/kommentar i den tråd de har stillet det i/til... Det må vel være mest fair?!
Avatar billede Kengun Praktikant
08. oktober 2003 - 08:23 #10
ifølge Ekspertens regler er det ik tillatt med 2 ens spørgsmål åpne.
Avatar billede smooth Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:06 #11
kehd >> For min skyld kan du godt lukke dette indlæg :) Men jeg holder stadig fast på hvad jeg sagde :)

Håber at du vil finde en go' udvikler som vil kunne løse din opgave fuld ud :)
Avatar billede kehd Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:05 #12
Så bliver spørgsmålet da bare lukket...