Avatar billede hijklm Juniormester
06. oktober 2003 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nikon Coolpix 950?

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte mit gamle (elendige) Hp photosmart 318.

Jeg har fundet et brugt Nikon Coolpix 950.

Hvad siger I til dét cam? Hvor meget vil I sige det er værd idag, det er jo et lidt ældre cam?

(jeg har tjekket anmeldelser på nettet, men dem jeg har fundet er alle fra dengang hvor det lige kom ud. Jeg vil gerne høre om kameraet er værd at købe idag sammenlignet med de modeller i samme prisklasse)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2003 - 17:49 #1
Læs på http://www.dpreview.com der kan du finde meget oplysning. Har selv et 950 og har været meget glad for det, du skal være opmærksom på at det sluger batterier som slik hvis du bruger monitoren. Har selv lige skiftet til et sony 717
Avatar billede hijklm Juniormester
06. oktober 2003 - 18:46 #2
Også hvis man bruger NiMh-batterier?
Hvad vil du sige et Coolpix 950 er værd idag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2003 - 18:56 #3
mmmmm, det er et svært spørgsmål, du kan jo få 4 M pixel på tilbud til 2500,-

Hvis kameraet er pænt, der medfølger batterier (som du kontrollere for om de kan holde strømmen) og et rimeligt stort memorykort vel omkring 1000,-
Avatar billede hijklm Juniormester
06. oktober 2003 - 19:38 #4
Ok, så var tilbudet ikke så godt alligevel...  Der medfulgte batterier og to 8Mb kort til 1800 kr....

Er det et Medion du snakker om til 2.500 kr? (jeg har hørt blandet om det kamera nemlig)
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. oktober 2003 - 07:55 #5
Snakker vi billig prisramme, så kig på olympus's mju serie.. Medion stinker, deres optik er ringe, og den betyder rigitg meget på et kamera.
Avatar billede hijklm Juniormester
07. oktober 2003 - 19:51 #6
Det blev et Olympus 740-UZ istedet. :-)