Avatar billede krc_ Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:29 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Canon G3 tilslutning til TV

Hej !

Har lige investeret i et Canon Powershot G3 digital kamera. Dejligt kamera :o)

Men jeg ville jo lige se nogle af billederne som jeg havde taget, på mit tv. Der følger et kabel med der slutter i 2 phono-stik. Et video og et audio. Men jeg har desværre ingen phono-indgange på nogle af mine tv og heller ikke på min video. Nå men så havde jeg et scartstik med phono video og audio indgang på, fra min gamle playstation. Men uanset hvilket tv jeg sætter den i så virker det ikke og heller ikke i videoen. Men kan der være forskel på forbindelserne ? Altså video-ind er vel video-ind ?

En forklaring udbedes og meget gerne link til hvor jeg kan købe det jeg skal bruge ?

Mvh
Forholdvis glad G3-ejer :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:36 #1
har du sat kameraet out-put til PAL?
er kameraet tændt?
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:37 #2
Jeg ville også sige at ind er ind...
Den eneste forklaring, som du sikkert har tjekket, er at det er i det rigtige stik på kameraet.
Eller om scart/phono stikket virker evt med playstation stadig.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:37 #3
du har husket at sætte TV'et på AV (din scart ind)
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:40 #4
Jeg har selv brugt et sådan omtalt scartstik med et digitalt videokamera... Og det virker, så det burde være nok.
Kan ikke lige huske hvilket kamera, det er min søsters, men der virkede det. Der var et av-phone stik på kameraets front (minijack) som gik over i 2 phono (lyd/video) og det virker altså når jeg gik over på AV på fjernsynet...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:41 #5
Gul stik er video
Avatar billede krc_ Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:41 #6
Hey....det skulle jeg self lige have nævnt!
Jeg har sat kameraet til PAL, men ved ikke om der er mere der skal indstilles ?
Jeg har ikke tjekket om det stik stadig virker med playstation, da den er død :0) Men jeg vil prøve kameraet hos min ven der har phono-indgang for at være sikkert på at det virker sådan.

Min tv har flere AV indstiller, men jeg har prøvet dem alle. AV, AV-1, AV-S mener jeg det er de hedder, men har prøvet alle. Sort skærm !
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:43 #7
På dit kamera skal det sættes til "playback" formentlig også.. Men det ved du vel også godt...
Prøv lige at kontrollere scartstikket... Det ku' jo være den gamle ps ikke var død... men at det var stikket... lol
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:44 #8
jeg har et Canon IXUS 330 og der skal den ikke sættes på noget andet end at det skal være tændt, så kommer der automatisk billede på TV'et
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:45 #9
ok... Bare et forslag... Men hvis alt andet er som det skal, så synes jeg du skal prøve at futte over til ham kami'en... Og se om dete virker på hans... Så ved du om du skal ned og købe et nyt stik...
Avatar billede krc_ Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:51 #10
Jeg har prøvet både at have det på playback og på optage.....Stadig ingenting.
Yep..jeg vil drible over til min kami i aften og prøve.

Det jeg tænkte på var bare om I vidste om der var forskellige indgangsben på sådan et scartstik. Altså der er jo nok et specielt ben til s-video og et andet til alm video... og måske er det et andet ben(format) som playstation afsender end sådan et kamera !!! Bare en lille teori, men jeg aner ikke om den holder ?

:o)
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:55 #11
Tja.. måske.. Jeg ved det ikke... Det scart jeg havde, havde to phono til lyd og video, og et s-vhs stik til s-vhs... Så kunne man stille på det, om det var til lyd/video ind eller ud...
Avatar billede krc_ Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:22 #12
Hmm..det virker hos min kami' :o)
Så det må være mit scartstik der er i stykker eller forkert.... Øv
Jeg må ud og finde et andet.........hvor køber man det online ?
Avatar billede anhansen Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:52 #13
Ikke for at være kedelig... Men løb ned i Merlin eller fona... Det går lidt hurtigere.... ;-)
Ellers her:
http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=502-18

Men 62 kr i fragt er hvis en del at ofre på sådan en lille fanden... ;-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:52 #14
Og måske der er forskel... Inde på kelkoo står der at nogle er til ps1 andre til ps2 osv... ;-)
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_scart_kabel.html
Avatar billede anhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:44 #15
Har du fundet ud af noget... Er der nogle der skal ha point eller skal der bare lukkes?
Avatar billede krc_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:54 #16
Jeg købte et scart universel in/out stik og så virkede det.
Avatar billede krc_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:55 #17
Men svar I bare så skal I nok få nogle point
Avatar billede anhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:02 #18
ok... godt du fik det til at virke...
Avatar billede krc_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:08 #19
Det var åbenbart mit gamle stik der ikke duede!
Avatar billede anhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:18 #20
Ja... måske der var noget med det der playstation... Det kan jeg ikke sige... Det kan jo være den bruger nogle andre connectorer... :-) Men pyt... Nu virker det...
Og så er du vel ikke længere kun en "forholdsvis glad" G3-ejer... hehe
Avatar billede krc_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:01 #21
Nope..nu er jeg en henrykt G3 ejer :o)