Avatar billede rauh Nybegynder
19. september 2003 - 09:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Indsætte adresse fra database i formularfelt

Jeg skal indsætte adresse fra database i formularfelt. Hvordan gør jeg det?
Jeg har fået konstrueret en makro, der indsætter adressen ved at indtaste kundenr. Den virker i et tomt dokument, men ikke, når den skal indsættes i et brevformular med diverse felter, der skal udfyldes manuelt. Her er der indsat et bogmærke, hvor kundenummeret indtastes, hvorefter navn og adresse gerne skulle blive sat ind automatisk.

Jeg er godt klar over, at dokumentet skal låses op og låses igen for at få lov til at indsætte adressen - måske er det der, det går galt?

Håber, nogen kan hjælpe mig, da jeg er kørt fuldstændig fast.

Jytte
Avatar billede mugs Novice
19. september 2003 - 09:54 #1
Har absolut ingen forstand på Word. Men det omvendte, at stå i Access og sende udvalgte data fra en formular ril et Word-dokument, kan jeg hjælpe dig med. Jeg har et eksempel liggenden. Det må du gerne få uden point. Blot læg din e-mail.
Avatar billede rauh Nybegynder
19. september 2003 - 10:59 #2
Det er mægtig pænt af dig, men jeg tror ikke, det hjælper noget, når dataene skal hentes i en Oracle-database?

Det skal tilføjes, at jeg absolut intet kendskab har til VisualBasic, og da heller ingen andre har det her i huset, er jeg ret "lost".
Avatar billede mugs Novice
19. september 2003 - 11:01 #3
Ok - God weekend.
Avatar billede rvm Nybegynder
19. september 2003 - 11:39 #4
Som jeg forstår dit spørgsmål, så har du allerede præsteret at lave en makro der henter adressen, så næste skridt er ikke så svært:

Indsæt et formularfelt til kundenumeret. Giv formularfeltet et navn (bogmærke)
Indsæt endnu et formularfelt til adressen. Giv formularfeltet et navn (bogmærke)

Sæt en udgangmakro på formularfeltet med kundenummeret, der henter adressen og indsætter den i formularfeltet til adressen

Koden til indsættelse i et formularfelt ser således ud:
ActiveDocument.FormFields("Navnet på formularfeltet").Result
Avatar billede rauh Nybegynder
19. september 2003 - 13:49 #5
Er det nødvendigt med endnu et formularfelt til adressen? Efter indtastningen af kundenummeret er dokumentet jo åbent, og curseren flytter automatisk ned til næste linie. Det irriterende er bare, at så sker der ikke mere!!!

Hvorfor?
Avatar billede rvm Nybegynder
19. september 2003 - 14:00 #6
Prøv at sende din skabelon til mig - så ser jeg på den med det samme: rvejemad@csc.com
Avatar billede rauh Nybegynder
19. september 2003 - 14:06 #7
Til ovennævnte vil jeg gerne tilføje, at jeg har fået tilbagemeldingen: Invalid use of property med en markering af "Result". Siger det dig noget?
Avatar billede rvm Nybegynder
19. september 2003 - 14:15 #8
Hvis du ikke vil sende skabelonen, så kan du kopiere koden ind her - så ser jeg på den.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. september 2003 - 20:44 #9
Tak for den tilsendte skabelon. Hvordan gik det med testen af løsningen?
Avatar billede rauh Nybegynder
26. september 2003 - 08:32 #10
Det lykkedes ikke. Jeg har været borte fra kontoret i nogle dage, derfor det sene svar. Jeg vil i næste uge arbejde videre på sagen, da jeg i dag er optaget af andre ting.
Avatar billede rvm Nybegynder
26. september 2003 - 08:34 #11
Jeg har lidt tid i dag, så du kunne eventuelt sende databasen og dokumentet til mig, så laver jeg grundkoden *S*
Avatar billede rauh Nybegynder
26. september 2003 - 09:09 #12
Desværre - jeg løber nu - skal til møde resten af dagen
Avatar billede rvm Nybegynder
16. oktober 2003 - 08:34 #13
Hvordan går det med "sagen"?
Avatar billede rauh Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:49 #14
Jeg er godt klar over, at jeg endnu ikke har givet dig et svar. I mellemtiden har jeg fået løst mit problem. Det endte med følgende løsning, idet jeg jo skulle have åbnet det låste dokument, så jeg kunne få adressen sat ind i feltet:

    ActiveDocument.Unprotect

Derefter formlen for at hente adressen i databasen og til slut:

      If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, NoReset:=True

idet det aktive dokument igen skulle låses for at kunne hoppe fra indsætnignsfelt til indsætningsfelt.

Du har derfor også fortjent at få points, idet jeg brugte din afslutning. Du får 100 points og tak for dine venlige tilbud om hjælp.