Avatar billede jmc Nybegynder
11. august 2003 - 12:16 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

google finde ikke dette site?

men hvorfor?

www.e_ibye.bi_z

Min kolega ønsker ikke at blive listet på eksperten, og det bedes du venligst respektere.
Avatar billede janemil Nybegynder
11. august 2003 - 12:20 #1
Hvis der ikke er nogle andre sidder som linker til den kan google ikke finde den. Det er i hvert fald min erfaring. Link til den fra et par sider som er i google, så tager det typisk kun 1-2 uger før den er i.
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 12:20 #2
Heller ikke her
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2003 - 12:20 #3
Hmm... siden kan ikke findes.
Men google finder jo selv indholdet på sitet, og der vil naturligvis gå lidt tid før den ryger i googles database.

Det har jeg da også selv erfaring med, at der kan gå en lille tid hvor intet resultat findes på google.
Avatar billede janemil Nybegynder
11. august 2003 - 12:23 #4
I skal jo fjerne de 2 _ hvis i vil se siden.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2003 - 12:23 #5
Søger man på dette i Google kommer der da en side frem:
eibye investeringsbranchen Rådgivningsvirksomhed

Jeg går ud fra at underscorerne blot skal fjernes for at vi snakker om det samme site.
Avatar billede janemil Nybegynder
11. august 2003 - 12:24 #6
Avatar billede jmc Nybegynder
11. august 2003 - 12:25 #7
Siden har været online i over 2 år, med de metatags som findes på siden.

mht. URL
Venligst fjern selv _. Min kolega ønsker ikke at man skal finde hans site på eksperten, derfor er domainenavnet skrevet med _ som du skal fjerne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 12:25 #8
Din kollega bør gøre følgende:

Skab indhold, meget indhold, jo mere jo bedre og gerne unikt. Hans site skal ahave noget at tilbyde brugerne og dermed også google.

Skal eksterne links. google bruger antallet af links til at udregne placering, jo flere links jo bedre placering. Gode links er links der handler om det samme som det site du har samt links der kommer fra store sites, der selv har mange links

Han skal linke sitet sammen, alle sider skal kunne nås med max 3 klik med musen, og alle sider skal have mindst tre links der peger på sig. Søgerobotten skal have let ved at lokke rundt i sitet.

Optimer siderne til de valgte søgeord,
Avatar billede jmc Nybegynder
11. august 2003 - 12:26 #9
:janemil
Ja, men finder den ikke alle hvis man skriver URL i søgefeltet?
Avatar billede mfalck Praktikant
11. august 2003 - 12:31 #11
ellers kan man bede google om at indexere ens side på siden:

http://www.google.com/addurl.html
Avatar billede mfalck Praktikant
11. august 2003 - 12:32 #12
som regel er det også en god ide at lægge en "robots.txt" i ens hjemmekatalog som fortæller google hvilke sider den skal og ikke skal indexere.
Avatar billede jmc Nybegynder
11. august 2003 - 12:32 #13
:bufferzone
Jeg mener at sitet skulle overholde de stadarter som gør at den skulle blive listet. Kan det have noget med title at gøre? Ei_by e & C o.

skulle den være dårligere end:
se tredie link
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=skorstensfejer&meta=lr%3Dlang_da
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2003 - 12:35 #14
http://www.metamaten.dk/avanceret.htm

Alle: Kan denne guide bruges til noget ?
Avatar billede jmc Nybegynder
11. august 2003 - 12:41 #15
Jeg kender den godt, og det ser også ud til at dette er hvad er brugt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 12:56 #16
Titlen er meget væsentlig for google, og bør indeholde de vigtigste søgeord. Generelt børman validere sine sider for at fjerne så mange fejl som muligt.

Generelt ville jeg ikke anvende automater som Metamaten, disse automater laver et gennemsnit af hvad søgemaskinerne ønsker. Det er (for mig i hvert tilfælde) mere effektivt at lave dette i hånden, så det passer til den enkelte side og den enkelte søgemaskine.
Avatar billede peter_e Nybegynder
12. august 2003 - 17:27 #17
Google bruger meta tags som soegekriterier og derfor skal han nok bruge lidt tid paa dem. Hvis du i google soeger paa 'eibye marketing' saa bliver hans forside fint fundet - den er vist paa side to.

Mvh,
Peter
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2003 - 21:53 #18
når du siger at google bruger meta tags, så er detrigtigt, de har bare næsten ingen betydning. De betyder så lidt i dag at du sagtens kan finde sites der er placeret som nummer 1 der ikke har en eneste metatag i deres kode. Meta er sådan noget man kikker på når alt andet er i orden og man keder sig.

Søgning på google på 'eibye marketing' er totalt irrelevant, da der vil være meget få, hvis nogen over hoved, af hans kunder der vil søge på det. det ville være mere relevant at være godt placeret på ord som marketing, reklame osv. Deter heller ikke særligt godt at være vist på side 2, du skal op blandt de 5 øverste før det batter

Prøv at søg på webpromotion på google for danske websites
Avatar billede peter_e Nybegynder
13. august 2003 - 04:24 #19
Bufferzone, jeg er ikke uenig.

Men JMC spurgte hvorfor Google ikke finder et givet site, og det goer den faktisk. Og et saa ukendt site bliver fundet paa sine meta tags. Jeg er enig i at der skal nogle meget bedre tags til for at blive fundet, og til at komme op i toppen af listen.

Google benytter sig ogsaa af en form for popularity rating til at placere et site paa listen. Dvs at hvis fx www.peter_e.com or www.ibm.com begge har ordet
IBM som meta tag, saa kommer 'den rigtige' IBM site i toppen fordi der er mange som linker til den.

Mvh,
Peter
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 18:16 #20
Vi er enige
Avatar billede jmc Nybegynder
14. august 2003 - 00:35 #21
Ok jeg takker for jeres indsats, en spændende diskussion.
Der er mere interessant læsning her:
http://www.notabene.net/viden/aug2003/indblik-i-sogemaskinemarkedet.html

Engang vil man også kunne finde sitet via eksperten. ;o)
Men hvem skal have poinst? Dem som er enige?
Avatar billede peter_e Nybegynder
14. august 2003 - 02:03 #22
Jeg er ligeglad med pointene - det er bare meget sjovt at deltage :)

Peter
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. september 2003 - 13:54 #23
måske er linket forkert
Avatar billede jmc Nybegynder
05. september 2003 - 14:24 #24
takker