Avatar billede soc127754 Nybegynder
16. juli 2003 - 09:14 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Html i xml

Jeg har et CMS-system hvor jeg gemmer noget xml i et memofelt i databasen. Nogle af XML-felterne har noget HTML som indhold. Jeg har forsøgt at gemme dem som CDATA-felter, men når jeg efterfølgende transformere XMLen til HTML-siden kan jeg ikke transformere disse felter.

Hvad gør jeg!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. juli 2003 - 09:58 #1
prøv med PCDATA
Avatar billede soc127754 Nybegynder
16. juli 2003 - 10:50 #2
Øh... hvordan bruger man PCDATA. Jeg kan ikke rigtigt find enoget på nettet.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. juli 2003 - 13:23 #3
pcdata står for parsed character data... det betyder, at din xml-parser også parser indholdet af feltet.

det er heller ikke lige lykkes mig hurtigt at finde noget info om forskellen på pcdata og cdata, men jeg vil blive meget overrasket, hvis der ikke gemmer sig noget brugbar information et sted på http://www.w3.org
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
22. juli 2003 - 13:47 #4
CDDATA bliver igoreret af parseren, CDDATA er til store "data-felter" som ikke skal parses, her må man altså også gerne bruge "reserved characters"