Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg MPEG lavet til DVD - der kan spilles på mit TV.

Hej
Kan nogen hjælpe mig.
Jeg har en Dantax 1600 som efter brugsansvisningen understøtter VCD men også MPEG2?
Jeg har desuden et digital videokamera. Optagelser fra videokameraet redigerer og tekster jeg gennem et program der hedder Ulead VideoStudio. I det program vælger jeg template fx MPEG2 når jeg indlæser mine optagelser.Når jeg er færdig trykker jeg på save og vælger derefter placering.
Nu vil jeg gerne kunne kopierer denne fil med mine familie optagelser til CD-R og efterfølgende spille på DVD i mit TV. Men min DVD sige det er en MP3 disk.
Hvad går galt?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juni 2003 - 20:46 #1
http://www.eksperten.dk/spm/163846

Er det sådan noget du mener??
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 20:49 #2
Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 20:53 #3
Mine filer hedder MPEG når jeg har gemt dem og faktisk også når jeg kopierer dem til CD. Derfor undre det mig hvorfor min DVD ikke kan spille dem. Jeg skal ikke ændre til AVI eller andet - tror jeg ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 20:54 #4
Det vil min DVD heller ikke, medmindre jeg konveterer dem med Tmpgenc.
Følg vejledningen hele vejen igennem, så virker det.*S*
Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 20:58 #5
Har prøvet Nero meddeler at formatet er ikke "valid file for creating standard"
Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 21:00 #6
Måske lavede jeg fejl undervejs. Men hvorfor skulle ikke også kunne køre SVCD når manual sig den understøtter MPEG2?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 21:02 #7
Det ved jeg ikke, prøv i VCD.
Avatar billede norbert Nybegynder
25. juni 2003 - 22:29 #8
Er du sikker på, at din DVD kan afspille SVCD?
Ellers prøv fromsejs svar, det skulle altså virke, når du encoder den om i standard SVCD - eller VCD.
At en fil er mpeg2 er ikke altid ensbetydende med, at det er en SVCD. DVD-film hedder f.eks. vob-filer, men er kodet i mpeg2.
Det er sikkert nonstandard SVCD, eller din DVD kan ikke afspille SVCD.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 09:51 #9
Jo, hans DVD afspiller understøtter SVCD.
se her: http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid=1243&Search=Search&#comments
Og det er rigtigt som norbert siger, både SVCD og DVD er MPEG2.

Prøv at følge denne guide slavisk for at lave din film til SVCD standard.
http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm

Herefter skulle det være muligt at brænde den med NERO
http://www.dvdrhelp.com/nerosvcd.htm