Avatar billede struck Nybegynder
03. juni 2003 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til visning af egentlige data i MySQL database

Hejsa alle eksperter

Jeg sidder og roder med et program til læsning og indsætning af data i et databaseprogram som laves i Kylix 3 (Delphi). Mit problem er at de data som er i databasen ikke vises korrekt, dvs med de værdier de egentlig har, men som (Memo) og (MEMO) i min DBGrid. Forbindelsen til databasen er skabt via følgende komponenter: SQLConection, SQLClietDataSet, DataSource.

Håber I forstår mit problem og kan hjælpe...

MVH struck
Avatar billede assassin Juniormester
03. juni 2003 - 12:23 #1
Jeg ved ikke om jeg har forstået det korrekt, men prøv med dataset.Requery;
Avatar billede struck Nybegynder
03. juni 2003 - 15:13 #2
tak for svaret assassin, men det var ikke det der skulle til, skidtet irker stadig ikke. :-[

Min forbindelse ryger om lidt og jeg vil derfor først være i stand til at svare igen i morgen tidligt.

MVH Struck
Avatar billede assassin Juniormester
03. juni 2003 - 15:40 #3
Hvad typer er dine databasefelter?
Avatar billede janbb Juniormester
03. juni 2003 - 21:10 #4
en dbgrid plejer ikke at kunne vise memofelter, man må lave et særskilt.
Avatar billede struck Nybegynder
04. juni 2003 - 08:27 #5
Mine typer i databasen er text.

Min DBGrid viser en repræsentation af de data som er i databasen, men i form af (Memo) og (MEMO). Når jeg kontrollerer databasen i konsollen passer det med at (Memo) er lig med et tomt felt, mens (MEMO) er lig med at der er en eller anden form for data i feltet.
Avatar billede struck Nybegynder
04. juni 2003 - 12:02 #6
Problemstillingen er løst. Problemet var at typerne i databasen og programet ikke var de samme.

Så assassin tak for dit ledende spørgsmål.

Jeg lukker...
Avatar billede assassin Juniormester
04. juni 2003 - 12:03 #7
Selv tak.