Avatar billede k-man Nybegynder
22. maj 2003 - 07:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag computer

Hey!

Jeg har et lille problem med at jeg synes min computer er begyndt at larme lidt. Jeg ville så høre om der var nogle der ville sige hvad jeg skal bruge for at få en god støjsvag computer. Bare skriv ned. Lige fra kabinet til CPU-køler. Hvis i har links eller billeder af det i andbefaler, ville det være godt. På forhånd tak.
Avatar billede k-man Nybegynder
22. maj 2003 - 07:33 #1
Glemte lige noget.
Den skal kune køle følgene:

AMD 2000+
DDR2100 512 mb
Seagate 120 gb
ASUS GeForce4 TI-4200
Avatar billede ppr Nybegynder
22. maj 2003 - 07:50 #2
Du skal finde ud af hvilke støjkilder du har.

Der findes 2 måder at gøre det på

1. tag KORTVARIGT alle blæsere fra så kun strømforsyningen kører og tilføj herefter 1 efter 1 til du finder den der larmer.

2. Stop kølerne enkeltvis og kortvarigt med f.eks. med en blyant brug et IKKE ledende materiale...
Avatar billede mc_goblen Praktikant
22. maj 2003 - 07:51 #3
Du kan evt. isolerer indersiden af dit kabinet med noget kork eller lignende, det hjælper en del! Også husk at skru din harddisk og cd-rom-drev fast med alle fire skruer, da det ellers vil få hele computeren til at danse....
Avatar billede k-man Nybegynder
22. maj 2003 - 12:06 #4
Okay. Jeg havde også selv tænkt på noget indlæg til kabinettet. Men kan man købe sådan noget over nettet? Eller hvor kan man få sådan noget henne?
Avatar billede ppr Nybegynder
22. maj 2003 - 13:47 #5
Hvis du vil have det rigtige er det blyforet, men ellers i enhver butik der sælger autotilbehør kan du købe selvklæbende måtter som anvendes som lydisolering for omkring 300,00