Avatar billede wanted Nybegynder
18. maj 2003 - 12:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

router, smoothwall, webserver, port Forwarding..

hej hej gutter.. nu har jeg siddet et par timer og prøvet at sætte få sat mit lille net op, og det virker entelig fint, men jeg har et prob, med port forwarding.. her er et lille indblik i mit net.:
dynamisk ip fra tdc, linksys g54 wireless router ( http://linksys.com/Products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=508 ), 1 stationer (xp), 1 stationer (smoothwall) 1 bærbar (xp) laptop (webserver, ftp).. ok, her er hvordan det skal se ud: inet i router, stationer (xp) direkte på router (i know!!), smoothwall med kun to netkort (har ikke flere) rød+grøn (kan ikke rød+orange) grøn til webserver.. her er ip'erne: router 10.1.1.2 (køre dhcp), stationer (xp): 10.1.1.100 smoothwall: rød 10.1.1.101, grøn 10.1.1.15 (men dhcp) webserver: 10.1.1.1..
det der å er problemet er at jeg prøver at forwarde port 80 fra linkys til smoothwall, fra smoothwall til webserver, men der virker ikke... hvilken ip'er skal forwardes hvortil??

ps, jeg ved opsætningen lyder fuck, men min ven som jeg deler nettet med har paronoier ved at lade sin puter gå gemmen firewall, da han mener det sænker hastigheden.. Real??
Avatar billede wanted Nybegynder
18. maj 2003 - 12:47 #1
ps. nettet virker fra webserver gemmen smoothwall.. desuden bruger jeg dyndns.org og user/pass/host er både tastet ind i router og smoothwall..
Avatar billede wanted Nybegynder
18. maj 2003 - 13:58 #2
har fået det til at virke... lavde bare om på ip klassen for grønt kort... så ved i det... ? lukket