Avatar billede sreddy Nybegynder
15. maj 2003 - 20:37 Der er 2 kommentarer

Intersektion - Alt for upræcist

Hej, som rimelig newbie programmør udi lingo, er jeg ved at være godt træt af den meget upræcise måde som Lingos intersect tilsyneladende opererer på.

Sprite 6 er en bold, og sprite 7 er en målstolpe.

= If sprite 6 intersects sprite 7 then....

Problemet er at det først bliver true alt for sent. Sprite 6 er næsten ½ cm forbi målstolpen, og der er rigtig meget upræcist, især hvis bolden kommer skråt ind på.

Kan det ikke gøres meget mere præcist? Jeg havde da forventet 100 % præcision faktisk.
Avatar billede jmc Nybegynder
16. maj 2003 - 00:54 #1
Du kan oprette en colisiondetecter som en usynlig sprite med større radius som du flytter sammen med din bold!
Avatar billede sreddy Nybegynder
16. maj 2003 - 01:26 #2
Jah, det kender jeg godt, det trick, men det bliver stadig ikke acceptabelt.
Jeg synes en løsning med at fortælle at HVIS bolden kommer inden for et firkant, så er der kollision fungerer bedre end med sprites. Altså et område i stedet for en sprite.