Avatar billede christian8420 Nybegynder
15. maj 2003 - 10:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Generer kalender event via almindeligt mail.

Fra et planlægningssystem fremsendes en mail til en (eller flere) personer, som ved at klikke på en emailadresse i mailen accepterer at deltage i et møde.
Så vidt så godt !

Samtidig skal der så oprettes en event i personens egen outlook-kalender.
Er der nogen, der har et bud på, hvordan det sidste kan lade sig gøre ?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. maj 2003 - 10:22 #1
Ikke uden noget programering. Der er jo lavet noget så det virker. Man kan jo indkalde til et møde inde fra Outlook, som modtageren skal acceptere og det bookes i kalenderen. Hvis outlook kan gøre det, kan det jo også programeres i noget andet. Men da jeg ikke er programmør, kommer der ikke en løsning fra mig.
Avatar billede mile Juniormester
15. maj 2003 - 11:58 #2
Kunne I fra dette system ikke komme til at vedhæfte en icalendar fil, der understøttes af de fleste pc´ere. Ved at acceptere eventen i selve icalendaren, så bookes det i modtagerens kalender.
Avatar billede mile Juniormester
15. maj 2003 - 11:59 #3
Filformat =  .ics
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. maj 2003 - 23:32 #4
Hvis det er muligt at skrive en eller anden form for kode i jeres planlægnings system, så vil jeg anbefale at i laver noget kode der sender en møde indkaldelse istedet. Hvad er det for værktøj i bruger?

VH CK
Avatar billede christian8420 Nybegynder
22. maj 2003 - 09:26 #5
Jeg tror nu på, at vejen frem vil være at generere en ics-fil, og jeg har været inde og se på standarden på denne adresse http://xml.resource.org/public/rfc/html/rfc2445.html
men det er jo en længere sag at decifrere, så jeg vil lige spørge om I kender til en bedre beskrivelse eller måske et kodeeksempel ?
For vi kan sagten genere kode (vi arbejder i ASP, VB m.v.)
Avatar billede christian8420 Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:10 #6
Jeg lukker spørgsmålet