Avatar billede beta Nybegynder
10. maj 2003 - 11:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

W2K : Nye filer som vil ha' adgang til nettet i ZoneAlarm ?

I forbindelse med geninst. af Windows 2000 og opdatering fra MS, har jeg haft flere (underlige) filer, som nu popper op i ZonaAlarm - som jeg ikke har set før, det drejer sig bla. om denne :

LSASS.EXE

Disse to filer er der nu en hvid kasse/blå i toppen ud for

WINHELP.EXE
IEXPLORER.EXE

Især den øverste, LSASS.EXE synes jeg er skummel ?

Det skal lige siges at maskinen er holdt så ren som muligt, uden ret mange programmer.
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:45 #1
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:46 #2
lsass.exe:
Windows NT4/2000/XP only.  LSASS is the Local Security Authentication Server.  It verifies the validity of user logons to your PC/Server (in technical jargon :  it generates the process that is responsible for authenticating users for the Winlogon service).

Recommendation :
An integral part of the operating system, leave alone.
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:47 #3
IEXPLORER.EXE= internet explorer!!!!
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:48 #4
winhelp.exe= windows hjælp :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 11:49 #5
Lsass.exe: http://www.igknighttec.com/Windows/Windows2k/lsass_exe.php- OK
WINHELP.EXE - Burde ikke ske noget ved at lade den få adgang.
IEXPLORER.EXE Burde være iorden.
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:53 #6
alle de processer du har nævnt, er uskadelige for dig, så bare giv dem adgang til nettet..
ville anbefale at give iexplorer adgang :-)
Avatar billede beta Nybegynder
10. maj 2003 - 11:53 #7
chalde > så kan man være rolig igen, godt link! Lsass.exe (sikke et navn!) må være noget der er kommet sammen med de sidste nye MS opdateringer ?

Jeg undre mig bare over at der er 2 gange explorer i ZoneAlarm, altså den "rigtige" Internet explorer med et ikon, og så IEXPLORER hvor der blot er et hvidt "ikon"ud for, hvad er forskellen?
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:55 #8
tror det er en fejl i zonealarm...
men du kan jo teste det.. nægt adgang til den mærkelige af dem...
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:55 #9
mener faktisk at jeg havde 3 eller 4 dengang jeg kørte med zonealarm...
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 11:57 #10
Jeg gik engang i koma over Lsass.exe, slettede den og blev nødt til at geninstallere.*G*
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:59 #11
lol
Avatar billede beta Nybegynder
10. maj 2003 - 12:03 #12
fromsej > ditto her, oven i nogle af de andre problemer som jeg har haft efter geninst. af W2K, så står der pludselig LSASS.EXE vil ha' adgang til nettet, og straks har man noget fordækt porno-halløj i tankerne......
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 12:05 #13
Det er et ret "skummelt" navn.*G*
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 12:05 #14
meget... tænkte "hmm.. er det mon spy?? Må hellere blokke!!!!" første gang jeg så den...
Avatar billede beta Nybegynder
10. maj 2003 - 12:11 #15
Ja...man kunne jo tro at filnavnet stod for f.eks. "Lisa Stansfield's ass.......", og så at ens maskine blev totalt udblokket med spys hvis filen fik adgang til nettet.

;)

Tak for hjælpen!
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 12:16 #16
velbekomme... tak for point... og god weekend...