Avatar billede pertheman Nybegynder
09. maj 2003 - 16:10 Der er 6 kommentarer

Styring af tilgang på IP niveau

Hej derude.
Her er lige en opgave som jeg ikke selv magter og mener derfor at dette jo må være det rette sted at stille spm *S*
Jeg har en win2k kørende som CS server. Jeg skal på nemmeste måde begrænse tilgangen til serveren på IP niveau. Det drejer sig om ca. 3.500 IP ranges hver skrevet som xxx.xxx.xxx.xxx/xx.
Det eneste der skal ske er en begrænsning af de IP'er der får adgang til server, ikke andet. Derfor behøver det ikke at være en egentlig firewall bare den kan udføre begrænsningen.
Samtidigt skulle det gerne være muligt at importere hele tekstlisten til programmet, da indtastningen vil være enorm, og skal opdateres en gang om ugen !!!

Håber at i kan hjælpe, tak...
Avatar billede langbein Nybegynder
11. maj 2003 - 11:08 #1
Det behøves vel en egentlig firewall for å få til dette, vil jeg tro. (Med mindre CS skulle ha innebygget "noe".) Den firewall eller filtreringsfunksjon som er innebygget i Win2K kan vel ikke klare dette.
Avatar billede pertheman Nybegynder
13. maj 2003 - 10:04 #2
Styringen kunne klares på mange måder, prob er den store mængde ip'er. Så plz kom med et forslag der er brugbart til mange ip ranges !!!
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2003 - 18:18 #3
En Linux router skulle vel kunne klare det men du er vel ute etter noe annet og mindre ?!
Avatar billede pertheman Nybegynder
13. maj 2003 - 22:12 #4
Jeps nemlig. Ville gerne hvis det bare kunne gøres så simpelt som muligt. Der er ikke mulighed for at opsætte en linuxbox eller lign. Så det skal gerne kunne gøres direkte på serveren under win2k *S*
Avatar billede langbein Nybegynder
14. maj 2003 - 12:19 #5
Tror at egentlig du spør etter noe som krever en ganske avansert firewall, med mindre noen av ekspertene kjenner til noe annet ...
Avatar billede pertheman Nybegynder
14. maj 2003 - 22:17 #6
Det er jo lige det. Jeg kan bare ikke forstå, at der så ikke er en af de "kloge" der har svaret *S*