Avatar billede theisk Nybegynder
04. maj 2003 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Excel ----> html/asp

Hej

Jeg har et excel regneark med 3 koloner og 100 rækker.

F.eks

A      B      C
1      Mads  100
2      Poul  150
3      Nina  225
4      Ib    115
osv osv..

Hvordan får jeg overført disse data til f.eks en htmlside eller aspside ?
Avatar billede boris Mester
04. maj 2003 - 15:35 #1
Det nemmeste er at åbne Excel og vælge "gem som html".
Alternativt kan du gemme det som csv fil og lade ASP læse den.
Avatar billede roenving Novice
04. maj 2003 - 15:36 #2
Dynamisk, eller hvad?

Een af metoderne er at vælge 'Gem som ...' og så vælge Webside som type, men kender jeg micro$aft ret, så giver det en meget rodet kode ...
Avatar billede theisk Nybegynder
04. maj 2003 - 15:43 #3
Tak for hjælpen, drenge :-)
Avatar billede roenving Novice
04. maj 2003 - 15:44 #4
Tak for points ?~]
Avatar billede boris Mester
04. maj 2003 - 22:38 #5
Tak for points.
Ja Microsoftice skriver en skrækkelig kode. Men det er hurtigt og virker rimeligt.
Avatar billede roenving Novice
04. maj 2003 - 22:43 #6
Har du prøvet et word-dokument :---------------------------{

                                                        ^meget lang næse
Avatar billede boris Mester
05. maj 2003 - 06:04 #7
Word 97 gav en rimeligt enkel kode, mens Word 2000 skriver en masse underlige ting og sager.
Men; det virker skam. Både med rammer, skrifttyper og farver. Dog går det som regel galt når der er billeder i dokumentet.