Avatar billede vraa Nybegynder
01. maj 2003 - 09:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk uden netkort

Jeg har en stationær pc der er tilkoblet internet via netkort. Er det muligt at oprette LAN med en bærebar, uden netkort, samt/eller få den bærebare på Internettet via den stationære pc? Den bærebar har modem/opkaldskort, usb port og seriel port.
Avatar billede boris Mester
01. maj 2003 - 09:43 #1
Det er utvivlsomt muligt at forbinde dem uden netkort, men jeg ville vælge at sætte netkort i den blærbare, ekstra netkort i den stationære og etablere delt internet på den stationære, så den virker som en slags router for den anden.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2003 - 09:44 #2
Eller du kan bruge en USB->Ethernet adapter til din bærebar:
http://compumail.embla.pil.dk/cgi-bin/index.pl?command=94180
Avatar billede hcm Nybegynder
01. maj 2003 - 09:46 #3
du kan også få netværk via USB: http://www.wown.com/j_helmig/usbmain.htm
Avatar billede theisk Nybegynder
01. maj 2003 - 18:33 #4
Hmmm.. Jeg mener da at kunne huske at i gamle dage, lavede jeg en forbindelse via 2 computere (uden netkort) via en serialport, til at f.eks spille Doom2.

Er det mig som er helt galt på den ?
Avatar billede vraa Nybegynder
02. maj 2003 - 01:05 #5
Jeg takker phatlass. Har anskaffet mig en adapter... og det virker!!
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 17:44 #6
theisk >> Nope, det kan man sagtens, men det hører til i stenalderen :o)