Avatar billede c-holst Novice
11. marts 2003 - 06:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad med snyderiet

Når man som jeg, ofte bare kigger ligt rundt herinde, falder jeg tit over, at folk besvarer deres egne spørgsmål, selvom andre har svaret relevant eller korrekt.
Det må da være hamrende frustrerende, sådan at hjælpe andre og så blive snydt for sine point. jeg mener,det er jo nemt at udlove 200 point, så folk virkelig lægger sig i selen, og så bare ...
Hvorfor kan man overhovedet besvare sig selv?
kunne man i stedet sige, at admin. efter en rum tid afsluttede åbne spørgsmål og delte pointene ud mellem dem der skønnes at have svaret relevant/korrekt eller i det mindste gjort et hæderligt forsøg herpå efter bedste evne.
Avatar billede ullum Praktikant
11. marts 2003 - 07:03 #1
du har ret det er surt, men admin ville få mere end nok at lave, jeg har istedet min sorte liste, og jeg har også deltaget i flere tråde hvor der pludselig kommer en ref op der viser at spørgeren har agerte på din omtalte måde. Så stopper hjælpen!
Avatar billede ullum Praktikant
11. marts 2003 - 07:11 #2
desuden syntes jeg det er lige så surt med dem der ikke lukker spm, her kunne man (måske) med rimelighed bede admin om at lukke spm > ½ år
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. marts 2003 - 09:56 #3
Jeg vil gerne give en fyldig kommentar omkring dette, men jeg får først tid i aften.
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede fromsej Praktikant
11. marts 2003 - 16:33 #4
ullum>> Godt man har en lille .TXT fil.*S*
Avatar billede ullum Praktikant
11. marts 2003 - 16:37 #5
post it memo gør det også ;-)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
11. marts 2003 - 18:28 #6
Lige et spørgsmål: Er der nogle steder man kan se om samme person har flere brugernavne ?
Har nogle gange på fornemmelsen at samme person får point, blot med et andet brugernavn.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. marts 2003 - 02:29 #7
Det er et spørgsmål som har været oppe før. Den melding som er kommet fra admin er at, det ikke er coadmin eller admins opgave at lukke spørgsmål.

Først skal der sættes en tids grænse for hvornår codamin skal lukke et spørgsmål, skal der gå en måned, eller et år inden et spørgsmål skal lukkes.

Det vil kræve utrolig meget tid for at vurdere hvem der skal havde point i mange spørgsmål, da man som regel skal kende svaret på spørgsmålet for at kunne lukke det rigtigt. Det vil kræve en ekspert fra hver kategori som så skulle styre en kategori. Det er ikke engang sikkert at selv de ti bedste i en kategori kan svare på spørgsmålet, og dermed vil det ikke give en rigtig vurdering.

I dag er vi en del coadmin og så vidt jeg kan se er der valgt så vi dækker mange områder eksvis deltager jeg mest i ASP kategorierne og en anden deltager mest i Javascript/HTML og en i PHP osv, for at coadmins kan dækker så mange kategorier som muligt. Der er stadig nogle kategorier hvor vi lige må lave et par opslag på goolge for evt og finde ud af hvem der har ret i en anmeldelse.

Hvis vi så skal lukke et spørgsmål kommer der disse spørgsmål op.
En, to eller flere brugere har givet samme svaret, hvem skal havde point?
Et eks kunne være, to brugere svare på spørgsmålet, bruger et retter to linjer kode uden at lave en kommentar omkring fejlen. Bruger to har laver en stor udredelse omkring hvorfor fejlen kommer, men er lige 1 sekund efter bruger et: Hvem skal havde point?
Mange gange er løsningen også en kombination af flere svar, hvordan får man så delt dem rimeligt?

Det skal ikke bare være alle som har svaret for så bliver samtlige spørgsmål som er en måned gammel fyldt med svar fra brugere som vil score nogle hurtige point.

Hvor rigtigt eller forkert skal et svar være for at der skal give point? For selvom et svar ser rigtigt ud er det jo langt fra sikker det er det som er det rigtige for den som spørger.

Hvem skal havde point hvis der ikke er nogle svar som er gode nok?

Dels kan man støde ind i andre praktiske begrænsninger, hvis en bruger har svaret på spørgsmål men kun lagt en kommentar skal man havde et svar ud af den bruger. Det kan være en som i mellem tiden har forladt eksperten, skal den næsten i rækken så havde point og hvor lang tid skal man afvente svar fra den første bruger?

Alt i alt tror jeg det vil give mange praktiske problemer at få lukket spørgsmålene uden at folk også brokker sig over afgørelsen. Så det vil også give en masse debat omkring hvordan point bliver uddelt, specielt når der er mange som har svaret på et spørgsmål. Der skal også findes folk til at udføre opgaven. Det er jo ikke bare at trykke på en bruger og sige accept. Hvert spørgsmål skal gennem læses og forstås, hvilket indebære en ide til løsningen, ligeledes skal alle indlæg gennemgås og så skal det afgøres hvem der skal havde point.

Ikke mindst er det heller ikke fair over for en spørger at lukke hans spørgsmål så længe han har en aktiv konto på eksperten. Det er bare en skam folk ikke afslutter deres spørgsmål.

Der er kanon ærgerligt man hjælper en bruger og den bruger bare ignorere en totalt ved slet ikke at deltage i spørgsmål og bare lader det stå åbent. Det er en del af eksperten og det sker for os alle, jeg har også deltaget i mange spørgsmål som aldrig er blevet lukket.

s_kjaer>> Du kan anmelde de brugere du mener snyder. Via Anmeld Misbruge i venstre menu i boksen Funktioner. Så vil vi kigger på det. En anmeldelse er anonym.
Avatar billede c-holst Novice
16. august 2003 - 12:39 #8
lukker nu