Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2003 - 14:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Den evige debat om lovlig kopiering af fx cd'er, eller ej

Hej

Faldt lige over dette link i et tilsendt nyhedbrev:
http://www.kum.dk/sw5386.asp

Det forklarer da på et jævnt sprog nogle af de regler, der er omkring kopiering af software.

Tænkte, om det kunne give svar på nogle af alle de spm. der melder sig, når der er tvivl om et stillet spm. er lovligt eller ej.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
24. februar 2003 - 15:02 #1
ja, så skulle al tvivl vist være væk. :-)
Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2003 - 19:41 #2
Er det de sidste nye regler?...syntes at de hele tiden laver dem om.Nok det der også skaber forvirring omkring denne debat.
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2003 - 21:14 #3
Ja, selv har jeg heller ikke kunne hitt eud af det. Det er der jo intet at sige til. Men så længe der er så stor forvirring omkring det, må der jo holdes sig til det skriftlige.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. februar 2003 - 09:30 #4
nej, reglerne har hele tiden været de samme.
det er folk som APG (Anti Pirat Gruppen) og Copy-Dan der gengiver dem forkert, hvilket resulterer i mange misforståelser, da APG og Copy-Dan tit udtaler sig i medierne.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2003 - 20:22 #5
Øh - så vidt jeg ved ændrede reglerne sig en lile smule 1. januar
p.g.a. EU direktiv med forbud mod omgåelse af kopi-sikring !
Avatar billede robotten Praktikant
26. februar 2003 - 08:16 #6
Er det et direktiv, der er til at finde? Og ikke mindst - er det til at forstå, uden alt fo meget kancili snik snak.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2003 - 08:36 #7
Gæt: det er uforståeligt for ikke-jurister.

Du bliver nødt til at finde en fortolkning af det.

Husk at vær lidt kilde-kritisk.
Avatar billede robotten Praktikant
03. marts 2003 - 14:51 #8
Lukker...