Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
20. februar 2003 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hælde particles i spand

Jeg har lavet en scene, hvor jeg hælder partikler i en beholder.

Mit problem består i at alle partiklerne samler sig i bunden, hvor jeg ønsker at de skal samle sig jævnt hele vejen op i beholderen.

Kan jeg på en måde give hver partikel en volumen, der gør at de fordeler sig jævnt og vandret i beholderen?
Avatar billede zerohero Nybegynder
20. februar 2003 - 14:19 #1
Hvilken ParticleSystem bruger du?
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
20. februar 2003 - 14:59 #2
Alm. Superspray
Er det ikke ligegyldigt om det er Parray eller superspray, da?
Avatar billede zerohero Nybegynder
20. februar 2003 - 17:41 #3
Ikke helt. Der ikke nogen af 3D Studio Max's standard Particle System der kan det du gerne vil. Saa du har 3 valg.

1) Enten FAKE en effekt saa det ser ud som om at beholderen bliver fyldt jaevnt op ved blandt at bruge mere end en particle system. Den du bruger og en anden der fylder beholderen op.

2) Den anden losning er at skrive en Max-Script, der kan praecis opfylde dit onske.

3) Sidste losning er at finde en plug-in paa nettet der kan det. Der findes et hav af freeware plug-ins, omkring particles, paa nettet - nogen bedere end andre!!! Ellers kig paa www.digimation.com de har kvalitets plug-ins til 3D Studio Max til fornuftige priser.
Avatar billede mismis Nybegynder
21. februar 2003 - 15:15 #4
du vil gøre dig selv stor glæde i at checke REALFLOW.com ud

MIS
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
28. februar 2003 - 08:46 #5
Wow, realflow.com er en cool side, den skal jeg lige have studeret nærmere, så der er point til dig MIS.
Vil du ikke have lidt point zero? Så mangler der lige et svar..
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. februar 2003 - 10:57 #6
Tjek lige denne side... free plug-ins
http://max3d.3dluvr.com/plugins.php

ZeroHero
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
03. marts 2003 - 11:13 #7
nogle rigtig gode links, takker mange gange