Avatar billede dly Nybegynder
08. februar 2003 - 19:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyt navn til webbureau!

Vi er to fyre der netop har opstartet et webbureau, men vi mangler et navn! I navnet må der gerne indgå (men der SKAL ikke): media e.lign. Vi lever ikke kun webdesign men også Logo-design, PP-præsentationer, papirdesign osv.
Navnet skulle gerne være et ledigt domæne (på .dk). Er der nogle steder hvor man kan se hvilke domæner der senest er blevet frigivet, uden at man skal betale ekstra for domænet!
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 19:27 #1
Angående navn til et firma er det ikke bare noget man lige fyrer af, det er noget der skal gennemtænkes, da det ikke bare er noget man laver om siden hend.

mit forslag er at i sammen sætter jer og finder ud af hvad jeres firma kan, hvad i kan gøre bedre end andre, og bruger de ord i kommer frem til i en brainstorm, efter dene brainstorm, kan i så begynde at ryde op i det efterladte, og derved komme frem til et navn der er sigende om jeres firma.

mvh.
Questis
Avatar billede dly Nybegynder
08. februar 2003 - 19:32 #2
Det er jo det jeg har prøvet at fortælle i mit oplæg! Jeg er løbet tør for ideer?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
08. februar 2003 - 19:34 #3
Så lige den var ledig: design-media.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2003 - 19:47 #4
Hvad med slet og ret: designer.dk?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2003 - 19:48 #5
Websideadresser med 2 ord i, er generelt sværere at huske end websideadresser med kun 1 ord :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. februar 2003 - 19:50 #6
mediaberne.dk  ;)  Nå, ikke? ok...
Avatar billede kongejens Nybegynder
08. februar 2003 - 21:53 #7
i kan se det på wannafind.dk... men ellers media2you.dk ??
Avatar billede staz Nybegynder
10. februar 2003 - 07:45 #8
Hvorfor være så tradionelle og ikke finde et mere abstrakt navn som sun, ecom eller escape? - Eller finde en dansk/latin ordbog og så en række ord op som passer på jeres firma og bruge det latinske navn!

Hvor gamle er i, har i lavet noget før og hvad er jeres kundskaber?

---- Staz ----
Avatar billede dly Nybegynder
23. februar 2003 - 21:48 #9
?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2003 - 22:12 #10
dly> tsk stk... der var forslag!
Avatar billede staz Nybegynder
24. februar 2003 - 15:43 #11
Og hvorfor et spørgsmåltegn? Det eneste det udtrykker er:

Jamen jeg forstår ikke og vælge mellem de få forslag der var, så jeg må heller bare accepter mig selv!

Et spørgmål tegn er noget man bruge i sammenhæng med et spøgsmål eller noget man ikke forstå. Så kan det bruges visuelt til og udtrykker uforståenhed. Men ikke som et svar. Desuden kunne du tage dig tiden til og sige tak, svare på mine spørgsmål og evt. give en forklaring på hvorfor du misbruger exp.dk på denne måde!

---- Staz ----
Avatar billede rd Nybegynder
19. marts 2003 - 23:25 #12
dly det var ikke serlig flinkt gjordt....... staz's foreslag var godt, meget godt og jeg har selv tænkt mig at bruge det... tak Staz....

se dly det er ikke så svært at sige tak hvilket jeg syntes du skulle. Faktisk burde en admin smide dig af exp.dk...
Avatar billede dly Nybegynder
22. marts 2003 - 12:22 #13
OK, sorry Staz (og alle jer andre) Men jeg havde fundet et navn, da du skrev sit indlæg! Desuden var dit indlæg heller ikke så godt at det var 200 point værd!!!!!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2003 - 12:40 #14
dly> hvis du havde fundet et navn d. 10/2 - hvorfor lukkede du så ikke spørgsmålet?