Avatar billede mufasa1 Nybegynder
04. februar 2003 - 10:24 Der er 4 kommentarer

.dat filer i 4 mails opslittet fra 1 stor mail i outlook express

Grundet at jeg har købt en ny PC, og min meget gamle pc, hverken har brænder eller andet, har jeg samlet alle mine excel, word etc. filer i én mail, som min outlook-konto så har opdelt i 4 mb/mails. problemet er nu, at disse opsplittede mails ligger med en vedhæftet .dat fil, og denne kan jeg ikke finde ud af, at få åbnet igen, så jeg kan se min excel og word filer igen.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede sunset Nybegynder
04. februar 2003 - 10:43 #1
Er ikke helt sikker på hvad du mener med samlet i en mail. Men prøv at kigge lidt på File->IMport/Export.
Avatar billede mufasa1 Nybegynder
04. februar 2003 - 12:22 #2
Jeg mener vedhæftet i den samme mail, men outlook express splitter denne mail op i 4 mb/mail.
04. februar 2003 - 13:48 #3
På mange mail-servere er der en grænse for hvor store mails, der kan sendes. Denne grænse er mange steder på 1 Mb.

Outlook Express har en funktion, der kan opsplitte mails, der afsendes, hvis de overstiger denne grænse:

1. Vælg Funktioner->Konti
2. Vælg fanen Post
3. Klik på Egenskaber
4. Vælg fanen Avanceret
5. Marker afkrydsningsfeltet Opdel meddelelser, der er større end, og indtast den ønskede værdi.

Når en opsplittet mail modtages, vil filen automatisk blive samlet igen.

Prøv evt. at sende de 4 mails til dig selv igen.
04. februar 2003 - 13:53 #4
Eller hvis du har mulighed for at slutte den gamle til nettet igen, vil jeg foreslå at du opretter et antal mails og vedhæfter nogle få filer til hver.