Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:16 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Nye reklamer

Må jeg forselå i fjerne jeres nye reklamer, som åbenbart forvendter at vi alle sidder med en kæmpe CPU. Min CPU kører 1000% med de nye reklmaer, hvilket gør siderne nærmest ubrugelige!

Reklamerne er for msdn, henvender sig til udviklerer. Nok ikke den mest optimeret kode der ligger bag disse reklamer.
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:19 #1
"fjerner", "forventer", "100%", "reklamer"  :)

Fejlene skyldes jo nok, at det nærmest er umuligt at skrive i et textarea når CPU'en kører 100%
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:24 #2
Min PC har på intet tidspunkt ligger over 20% CPU-forbrug (jeg har mIRC, ICQ, PHPEd, CuteFTP, Explorer og Outlook kørende), efter jeg slog reklamer til og lod browservinduet stå åbent.
Specs: P4 2.4 GHz, 256 MB RAM, Windows XP, IE6 samt Flash af en eller anden art.

Andre der har oplevet problemet, eller skal stigc til at gennemgå sin egen opsætning?
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:31 #3
Nu kørere du jo lige netop også en moster CPU. Hvis jeg slår FLASH quality ned på LOW kører det straks bedre.
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:31 #4
kører :)
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:33 #5
Hvad er definitionen på en monster CPU - eller sagt på en anden måde, hvad er specs på din computer? :)
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:34 #6
350 mhz. Fint til internet surfing. Dog ikke ekspertens nye reklamer.
Avatar billede tipsen Nybegynder
31. januar 2003 - 01:37 #7
"foreslå", "udviklere", "optimerede" ;-)

Men helt enig i budskabet - har dog fået et Pro medlemsskab i nakken, så reklamerne er også røget sig en tur :-)
Avatar billede popsy Novice
31. januar 2003 - 01:38 #8
Når nu vi er ved det, er der så negen der kan forklare mig hvorfor mit billede ser sådan ud? http://www.friserverplads.dk/ffj/fejl.jpg  Jeg er promedlem, og burde vel egentlig slet ikke døje med de reklamer, eller.....?
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:39 #9
:)
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:41 #10
stigc : Jeg ser problemet. Køb pro-medlemsskab, det er guds gave til menneskeheden og dem med aldrende CPU'er. :)

popsy : Smut ind på Reklamer i dine indstillinger, tjek at alle hakker er fjernet og tryk på knappen. Så burde det virke.
Avatar billede popsy Novice
31. januar 2003 - 01:42 #11
ok, prøver
Avatar billede popsy Novice
31. januar 2003 - 01:43 #12
Hmm, alle hakker var fjernet, men jeg trykkede på knappen alligevel, og det virkede sq. NnOrmality, du er min helt *G*  Tak.
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:44 #13
Tricket kom fra admin selv. Aner ikke hvorfor det virker, men det gør det. ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:45 #14
Men det kan da ikke være mening, at man viser reklamer der æder 100 % af min CPU. Der vel stadigvæk mange, som mig, der har en forholdsvis lille CPU. Indtastnung af indlæg er nærmest umuligt....
Avatar billede the_snow Nybegynder
31. januar 2003 - 01:48 #15
Hvor hurtig er din Cpu i øvrigt & hvor meget ram har du i maskinen ?
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:48 #16
stigc : Man kan jo koge sig en lille konspirationsteori - reklamen er lavet af IDG alene for at tvinge flere til at betale for pro-medlemsskabet.
Dette tror jeg dog ikke helt på - jeg vil foreslå dig at ringe til admin i morgen og fortælle ham om dine problemer. Ringer man, plejer han at lytte. ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
31. januar 2003 - 01:49 #17
Han gennemlæser vel kategorien "forslag"!

350mhz, 128MB ram
Avatar billede dmcn Praktikant
31. januar 2003 - 01:51 #18
stigc : Faktum er, at det absolut mest effektive er at ringe. :)
Avatar billede the_snow Nybegynder
31. januar 2003 - 02:08 #19
stigc > well, ja så er det hvis klart du har problemer :-s for at kunne køre hurtige flash film som man hvis godt kan betegne de nuværende som bør du sikkert nok have en 500+ maskine samt mindst 256 ram, og hvis du har xp skal du nok ligge lidt til :(
Avatar billede the_snow Nybegynder
31. januar 2003 - 02:11 #20
.oO(Kunne man ikke hurtigt lave et hurtigt lille script som regnede ud hvilken cpu hastighed man har når man logger på... så kunne det evt laves sådan så hvis hastigheden var/er for lav ville der bruges .Gif billeder istedet ?? det belaster jo langt fra så meget som flash obj's)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. januar 2003 - 03:17 #21
Er vist også ganske glad for mit pro-medlemsskab! Men jeg synes nu nok, det virker lidt voldsomt, at en flash-baseret reklame æder så meget processor-kraft!

Er det ikke noget i retning af "dårlig netikette", forudsat det er et bevidst træk fra IDG's side?

Nok er gennemsnittet af computere blevet temmeligt meget mere heftige end for bare to år siden, men efterhånden er det vist ved at gribe for meget omkring sig, hvad kravene angår - og det gælder alt, lige fra styresystemer over almindelig surfing på nettet til spille-software...  For dælen, det er noget bras :o/
Avatar billede running Nybegynder
16. februar 2003 - 02:02 #22
Jeg syntes det fine ved reklamerne er, at den til højre dækker for pulldown menuen så jeg ikke kan se nogle af undergrupperne. :D ellers har jeg intet i mod dem.
Avatar billede popsy Novice
06. marts 2003 - 11:07 #23
Lukketid!? :)
Avatar billede stigc Nybegynder
27. juli 2003 - 16:39 #24
ja, det er åbenbart meget vigtig at lukke.... :)
Avatar billede popsy Novice
27. juli 2003 - 19:54 #25
Yeps, det gi'r en dejlig overskuelig database :)